کد خبر: ۲۳۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

میوه این گیاه خون را تصفیه می‌کند

عناب مزاج معتدل و خنک دارد و باعث کاهش حرارت و تصفیه خون می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باشگاه خبرنگاران: مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی گفت: عناب گیاهی با نام علمی Ziziphas  jujube و از خانواده کنار درختی است که تا 8 متر ارتفاع دارد و بیشتر در نواحی گرمسیری رویش دارد. میوه زیتونی شکل و قهوه‌ای رنگ است و براساس شکل ظاهری برای کلیه بسیار مفید است.
 
وی درباره مزاج عناب گفت: مزاج معتدل و خنک دارد و در برابر شوری و خشکی بسیار مقاوم بوده که بیشتر در بیرجند استان خراسان می‌روید.
 
کارشناس گیاهان دارویی به ماده موثر عناب اشاره کرد و گفت: آنتراگلیکوزید و فروکتوز زیادی دارد و برگ عناب حاوی ماده‌ای است که موجب کاهش خارش‌های پوستی می‌گردد.  
 
خادم الحسینی با بیان این که مهمترین خاصیت عناب در تصفیه خون است اظهار داشت: اين ميوه باعث کاهش حرارت خون در بدن شده، خون را تصفیه و  دمای خون را پایین آورده و دمای بدن را نیز کاهش می‌دهد.
 
وی عناب را برای سرماخوردگی مفید دانست و افزود: گرفتگی، سوزش و خارش گلو را از بین می‌برد، علاوه بر این ادرار را زیاد می‌کند.
 
کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به جوشانده برگ عناب تصریح کرد: این جوشانده با برگ‌های آسیاب شده عناب به همراه 1 قاشق غذاخوری شکر تهیه می‌شود که با یک هفته مصرف، خارش‌های پوستی برطرف می‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین