کد خبر: ۲۳۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نشر فرهنگ اسلامی اولویت دستگاههای فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی ملی اولویت دستگاههای فرهنگی در سال جاری است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز سه شنبه آستان قدس رضوی ˈعلی جنتیˈ در حاشیه بازدید از موزه های این آستان در مشهد افزود: باید تمامی دستگاههای متولی فرهنگ با هم اندیشی و تلاش در راستای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی و ملی تلاش کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش مجموعه هایی مانند آستان قدس رضوی بتوان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه فرهنگ اسلامی و رضوی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: دوران جمهوری اسلامی عصر رونق و تعالی آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف به وی‍ژه در عرصه فرهنگی است.

وی افزود: آنچه در این مجموعه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده نشانگر عزم راسخ، رهنمودها، روشن بینی و دوراندیشی تولیت آستان قدس رضوی است.

جنتی ادامه داد: دستاوردهای آستان قدس رضوی به ویژه در عرصه فرهنگ قابل توجه است و کتابها و محصولات فرهنگی ارزنده ای که تولید شده می تواند به عنوان الگویی برای فعالان فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین گفت: موزه های مرکزی، فرش، قرآن و هدایای مقام معظم رهبری میراثی گرانقدر و باارزش برای آیندگان است و اهتمام آستان قدس رضوی به حفظ و صیانت از میراث فرهنگی را به وضوح نشان می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به غنای موزه های آستان قدس رضوی افزود: وجود قرآنهای منسوب به ائمه اطهار(ع) و آثاری با هزار سال قدمت که طی اعصار مختلف با عشق و ارادت به این آستان مقدس اهدا شده این مجموعه را به مرکز بی نظیر فرهنگی و تاریخی تبدیل کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین