کد خبر: ۲۳۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن 2014 چه کسانی بودند؟

برندگان جایزه "هانس کریستین اندرسن" 2014 اخیرا معرفی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هیات داوران ناهوکو اوهاشی،نویسنده ژاپنی را از بین نامزدهای 28 کشور (در بخش تالیف) و راجر ملو، تصویرگر برزیلی را از بین نامزدهای 30 کشور (در بخش تصویر) به دلایل زیر برندگان جایزه اندرسن 2014 معرفی کردند:

ناهوکو اوهاشی از زاویه دید انسان شناسی فرهنگی داستان‌های فانتزی خود را خلق می‌کند. از نظر او انسان‌های سراسر جهان تنها در یک چیز با هم مشترک‌اند و آن عشق به قصه‌گویی است. او در آثار خود به مضامینی همچون وظیفه‌شناسی، فداکاری، سرنوشت و شرافت انسانی می‌پردازد و برای خلق دنیای فانتزی آثارش تاریخ سده‌های میانه ژاپن را با تخیل خویش در هم می‌آمیزد.

محتوای آثار او به یک عرصه جغرافیایی و یا اساطیری محدود نمی‌شود بلکه اشاره‌ها و کنایه‌هایی به نظام طبقاتی جامعه و تعامل بین ابعاد اخلاقی و معنوی دارد.

تصویرگری‌های راجر ملو امکانی را جهت کشف تاریخ و فرهنگ برزیل فراهم می‌آورد. او توانایی‌های کودک را در شناخت و رمزگشایی پدیده‌های فرهنگی و تصاویر دست کم نمی‌گیرد. تصاویر او به کودک امکان می‌دهد تا با تخیل خود در دنیای داستان سیر و سیاحت کند. سفر و کشف از مهم‌ترین جنبه‌های بیان هنری راجر ملو هستند و محتوای غنی تصاویر او ، بازتاب عشق او به فرهنگ عامه و کشف این جهان است. کودکان از طریق داستان‌های مصور تکان‌دهنده و تصاویر رنگارنگ و شگفت‌انگیز او درک عمیق‌تری از فرهنگ خود و دیگر کشورهای جهان به دست می‌آورند.

او خوانندگان خود را دعوت می‌کند در مسیرهای مختلف زندگی قدم بگذارند تا به ارزش‌های فرهنگ‌ها و سنت‌های جهانی پی ببرند و شکیبایی و احترام نسبت به آن‌ها را تجربه کنند.

راجر ملو در ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر،داور بخش تصویرسازی بوده و کارگاهی را نیز با حضور تصویرگران جوان ایرانی در تاریخ 3 اسفند 1392 در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار کرد.

بنا بر این گزارش، سحر ترهنده از ایران به همراه 9 داور از کشورهای جهان مسئولیت داوری جایزه هانس کریستین اندرسن 2014 را بر عهده داشتند.

به گزارش ایسنا، برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در تاریخ 4 فروردین ماه معرفی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین