کد خبر: ۲۳۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲

احراز دو تخلف دولت دهم در جریان اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها

دولت گذشته بر خلاف نص صریح قانون سهم 30 درصدی تولید را پرداخت نکرده و افزایش 50 درصدی قیمت حامل های انرژی را نیز انجام نداده و 14 هزار میلیارد نیز از محلی جز افزایش قیمت حامل های انرژی یارانه نقدی توزیع کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در خصوص بررسی تخلفات هدفمندی یارانه ها در کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بررسی هایی در کمیسیون اصل 90 صورت گرفته است که  معطوف به عملکرد دولت دهم و مدت زمان اندکی از دولت یازدهم بوده است که در این بین تخلفاتی در این خصوص محرز شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: هدفمندی را از ابتدای قانون گذاری و ورود به بحث اجرایی بخشی از طرح تحول اقتصادی نام بردند اما اجرای نادرست قانون و بهره برداری تبلیغاتی از آن منجر به بروز تورم و فشار به زندگی مردم به خصوص زندگی قشر اسیب پذیر شد.

افضلی فرد تصریح کرد: انچه در این بررسی ها در کمیسیون اصل 90 در گام اول محرز شده، عدم تحقق اهداف مورد نظر قانون است به این معنی که اهداف اقتصادی که باید به دنبال اجرای مرحله اول این قانون محقق می شده، تامین نشده  و رنگی از اجرا به خود ندیده است .

 این نماینده مردم در مجلس با بیان این که دو تخلف عمده در جریان اجرای این قانون رخ داده است، ادامه داد:دو خطا در جریان اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها وجود داشته است که کمیسیون با ادله و آمار این دو تخلف را بررسی کرده است.

وی ادامه داد: یکی این که باید قیمت حامل های انرژی سالانه 20 درصد اضافه می شد که این اتفاق رخ نداده است  و بالتبع درآمدهای حاصل از این بخش نیز محقق نشده است.

افضلی فرد با اشاره به عدم تاکید قانون مادر هدفمندی برای پرداخت 30 درصد از درآمدهای حاصل از اجرای آن این قانون به بخش تولید گفت:برخلاف تاکید قانون مصوب مادر در فاز اول اجرای قانون از بخش تولید حمایت نشده است.

وی در این خصوص تاکید کرد : دولت دهم در مرحله اول اجرای قانون با وجود این که سهم تولید را پرداخت نکرده است برای توزیع یارانه نقدی دست به خلاف قانون زده و از محلی جز افزایش قیمت حامل های انرژی  14 هزار میلیارد تومان برداشت داشته است .

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: نتیجه امر نیز همین مسئله شد که تورم با رشد عجیبی بالا رفت و نقدینگی در جامعه اقتصاد را به ورطه نابودی کشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین