کد خبر: ۲۳۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

وال استریت ژورنال: افزایش تلاش شرکتهای غربی برای فعالیت در ایران

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نوشت : با کاهش تحریمهای غرب بر ضد ایران ، شرکت های غربی تلاش می کنند راهی برای ورود به این کشور بازکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نوشت : با کاهش تحریمهای غرب بر ضد ایران ، شرکت های غربی تلاش می کنند راهی برای ورود به این کشور بازکنند.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ؛‌این روزنامه امریکایی نوشت تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه نفت ، مراودات بانکی و صنعت ایران به سبب برنامه هسته ای و نظامی ایران از سال 2010 آغاز شد. 

باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد شرکت هایی که بدنبال بازار ایران هستند با ضمانت خود باید به این اقدام مبادرت کنند. 

با این حال این قبیل اظهارات مانع از حضور این شرکت ها در ایران یا اعزام گروههای تجاری به این کشور به امید لغو تحریمهای غرب  نشد. 

بطور مثال ، شرکت داروسازی سانوفی آوانتیس فرانسه جلسه آموزشی در هتل ملل تهران برگزار کرد. براساس توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک ، بخشی از تحریم از جمله تحریمهای دارویی و مواد غذایی بر ضد ایران لغو می شود. 

نمایندگان شرکت مخابراتی «اورنج » فرانسه نیز اعلام کردند مسئولان اجرایی این شرکت با هدف ارائه خدمات مشاوره ای به شرکت های مخابراتی به تهران سفر کردند. شرکتهای معتبر غربی دیگری مانند سیمان سازی لافارج و بانک ناتیکسیس نیز ماه فوریه به تهران سفر کردند.
 
مسئولان شرکت تولید سیمان لافارج و بانک ناتیکسیس سفر به تهران را تایید کردند اما اعلام کردند اکنون در ایران حضور ندارند. 

معمولا شرکت های غربی در خصوص سفر به ایران با احتیاط برخورد می کنند. منصور معظمی ، معاون وزیر نفت ایران گفت « توافق کردیم اسامی شرکت هایی را که با مقامات ایران دیدار می کنند ذکر نکنیم.»

گفتنی است معاون وزیر نفت ایران در این باره گفت « شرکت هایی که به موقع برای مراوده با ایران اقدام نمی کنند ، فرصت را از دست خواهند داد. ما برای همیشه منتظر نخواهیم ماند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین