کد خبر: ۲۳۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶

بحران اوکراین و نگرانی هند برای روغن آفتابگردان

هند که بیشترین نیاز خود به روغن خوراکی آفتابگردان را از اوکراین تامین می کند نگران ادامه بحران در منطقه و تاثیر منفی آن بر تجارت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈساتندرا اگروالˈ مدیر اجرایی یک شرکت صنایع غذایی هند روز پنجشنبه در اظهاراتی به رسانه های محلی کشورش از این نگرانی پرده برداشت و گفت بحران اوکراین در صورت ادامه یافتن ممکن است روی واردات روغن آفتابگردان توسط هند تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه فصل کاشت در روسیه و اوکراین آغاز شده، افزود: تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته ولی در صورت ادامه بحران در منطقه ممکن است برای صادرات روغن آفتابگردان مشکل ایجاد شود.

وی که یکی از بزرگترین واردکنندگان روغن خوراکی هند می باشد درباره کاهش ارزش روپیه درمقابل ارزهای رایج جهانی نیز افزود: افت ارزش روپیه تاثیر منفی بر تجارت واردات روغن داشته و خرده فروشان را ورشکست کرده است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف سرانه روغن خوراکی در هند 14کیلوگرم در سال است .

هند سالانه حدود یک ونیم میلیون تن روغن آفتابگردان از اوکراین و روسیه وارد می کند.

اوکراین بزرگترین تولیدکننده روغن آفتابگردان دنیاست و هند تقریبا همه نیاز خود به این ماده غذایی را از این کشور تامین می کند.

روغن آفتابگردان دومین روغن خوراکی پس از روغن خرما است که هند آن را بطور عمده وارد می کند.

با توجه به اینکه بسیاری از جمعیت یک میلیاردو 200 میلیون نفری هندی ها گیاه خوار هستند روغن های گیاهی نقش مهمی در رژیم غذایی آنان ایفا می کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین