کد خبر: ۲۳۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

اخبار ضدو نقیض درباره آزادی مرزبانان ربوده‌شده ایرانی

در حالی که گروه جیش‌العدل مدعی شد مرزبان‌های ربود‌ه‌شده ایرانی را آزاد کرده است، مقامات کشورمان هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صبح جمعه پانزدهم فروردین ماه گروه جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه فیسبوک خود، خبر از آزادی مرزبانان ایرانی داد.

به گزاش خرداد؛ این گروه تروریستی در اطلاعیه خود با عنوان  «پایان مذاکرات و آزادی نظامیان با پادرمیانی علمای اهل سنت ایران» اعلام کرد:  سازمان جیش العدل به اطلاع عموم مردم ایران می رساند که مذاکرات بین مسئولین سازمان و وفد اعزامی علمای اهل سنت با تصمیم آزادی نظامیان به پایان رسید. علمای اهل سنت که دارای مکانت بزرگی در جامعه اهل سنت ایران هستند از ابتدای ماجرای اسارت نظامیان میانجی‌گری کرده و سعی کردند این ماجرا به خیر و خوبی حل گردد که نهایتا شورای مرکزی و رهبری سازمان جیش‌العدل رای به آزادی نظامیان داده و آنها را تحویل وفد اعزامی دادند.

در ادامه اطلاعیه جیش‌العدل آمده است: این تصمیم خالصتا در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان‌دوستی اتخاذ گردید تا نظام هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر این صورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود.

همچنین شبکه خبری العربیه در گفت‌وگو با مسئول روابط عمومی این گروه خبر فوق را تایید کرده است.

 «عبد الرؤوف ریگی» گفت که «گروه جیش العدل بعد از دیدار با هیأتی از علمای اهل تسنن و رؤسای برخی از قبایل بلوچ تصمیم به آزادی مرزبانان ایرانی گرفته است. بعد از این دیدار سربازان ایرانی از طریق یک منطقه مرزی در شرق ایران، همراه این هیأت به کشور خود بازگشته اند.»

این در حالی است که استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به ادعای جیش‌العدل مبنی بر آزادی مرزبانان، گفت «زمانی به باور آزادی مرزبانان می‌رسیم که به ایران برگردند.»

علی اوسط هاشمی که با خبرگزاری ایسنا گفت‌‌وگو کرده است، اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم به باور آزادی سربازان برسیم که آنها را به آغوش ایران برسانیم. وی تاکید کرد: در این باره باید منتظر باشیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر این ادعا می‌تواند درست باشد؟ اظهار کرد: ما امیدواریم به اینکه تلاش‌های صورت گرفته خبر خوشحال‌کننده‌ای را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت کشور، ادعای شبکه العربیه درباره آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی را رد و تاکید کرد که فعلاً چنین خبری قابل تائید نیست. وی گفت که دستگاه‌های ذی‌ربط به محض تغییر وضعیت مرزبانان ربوده شده اطلاع رسانی خواهند کرد. 
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در واکنش به خبر آزادی مرزبانان ایرانی گفت که «شبکه‌های عربی به دنبال فضاسازی کاذب هستند.» 

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: شبکه العربیه با انتشار خبری که پایه و اساس آن دروغ و کذب است خبر از آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در خاک پاکستان داد که این خبر تأیید نمی شود.
 
وی تصریح کرد: تاکنون وزارت کشور چنین ادعایی را تأیید نکرده و تا زمانی که خبر به صورت رسمی از سوی وزارت کشور تأیید نشود صحت و سقم آن مورد تأیید نیست.
 
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام تلاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بر این است تا این مرزبانان ربوده شده آزاد شده و به آغوش کشورمان باز گردند که امیدواریم با رایزنی‌های آغاز شده با دولت پاکستان به زودی شاهد آزادی تمامی این مرزبانان باشیم.
 
حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان نیز در گفتگو با مهر در این‌باره گفت: هنوز این خبر تایید نشده است و باید منتظر ماند. ‫همچنین سردار اسماعیل مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در چند روز اخیر انجام شده است، به آزادی مرزبانان خوش‌بین هستیم. 
 
به گزارش خرداد؛ گروه «جیش العدل» پنج مرزبان ایرانی را در بهمن ماه سال گذشته و در منطقه‌ای نزدیک به مرز با پاکستان ربود. حدود دو هفته قبل این گروه اعلام کرد که یکی از این مرزبانان را «اعدام» کرده است.

جیش العدل، چند روزش پیش نیز اعلام کرد که مذاکراتی در جریان است و افزود که در طول این مذاکرات هیچ یک از مرزبانان را نخواهد کشت. این گروه در بیانیه‌ای در همین رابطه اعلام کرد «تا پایان مذاکرات هیچ خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند.»

پیشتر نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان از «برقراری تماس‌هایی» با جیش‌العدل برای آزادی مرزبانان خبر داده بود.

«جیش‌العدل» خواسته است در ازای آزادی مرزبانان، ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که مدعی است در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.


مرزبانان ربوده‌شده تحویل مقام‌های ایرانی شدند؟

یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده‌شده به مقام‌های ایرانی در پاکستان خبر داد.

یک مقام آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ان ساعاتی قبل از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.


 تحویل 4 مرزبان به رابط ایران
 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرزبانان ربوده شده امروز به رابط ایران تحویل داده شدند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا؛ درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.

وی تاکید کرد: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط ایران چهار مرزبان است. کوثری همچنین اظهار کرد: ما حتما به دنبال تحویل جنازه یکی از سربازان هستیم.

تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی در پاکستان خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تایید تحویل 4 مرزبان ربوده شده به مقامات ایرانی در پاکستان، از تحویل پیکر  شهید جمشید دانایی‌فر به مقامات ایرانی خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین