کد خبر: ۲۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

پشت‌پرده پیامک‌های‌ «فروش‌ویلا»!

افشار تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم تا این زمین‌ها را نخرند و در تغییر کاربری آنها و تبدیل به ویلا سرمایه‌گذاری نکنند؛ چراکه بعدا مشمول جریمه و تخریب بنا خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رقابت بنگاه‌های املاک در شهرهای شمالی کشور طی ایام نوروز برای نصب انواع بنرهای تبلیغاتی فروش زمین و ویلا در مسیر تردد مسافران نوروزی، رئیس سازمان امور اراضی –وابسته به وزارت جهاد کشاورزی- را بر آن داشت نسبت به اقدام برخی از این بنگاه‌ها هشدار دهد.

همه ساله در شهرها و روستاهای استان‌های مازندران و گیلان، بازار دلالی زمین و ویلا داغ می‌‌شود و با تبلیغاتی که آنها برای فروش ملک به مسافران نوروزی می‌کنند، گروهی از میهمانان شمالی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد تصمیم می‌گیرند با سفر دوباره به این مناطق، آنچه را که دلالان پیشنهاد کرده‌اند، خریداری کنند.

اوایل امسال، این شیوه دلالی از کانال ارسال پیامک حاوی «قیمت‌های نازل زمین آماده ساخت ویلا» بروز کرد، طوری که با این نوع تبلیغ مستقیم، حجم قابل توجهی از قطعات زمین‌های 100 تا 500 مترمربعی در برخی نقاط توریستی شمال کشور با قیمت‌های 30 تا 70 میلیون تومان برای مسافران به‌صورت پیامکی آگهی و عرضه شد.

روز گذشته رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره این پیامک‌ها –که احتمالا در هفته‌های آینده دستاویز گروهی از متقاضیان خرید ویلا قرار می‌گیرد- اعلام کرد: برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های ویلاسازی که هیچ کدام از آنها مجوز برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی ندارند تبلیغات خود را به صورت پیامک برای مردم ارسال می‌کنند تا این زمین‌ها را بفروشند و در تبدیل آن به ویلا به این بنگاه‌های متخلف کمک کنند.

جواد افشار در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به‌ویژه در استان‌های شمالی که برخی بنگاه‌های متخلف آن را برای مردم پیامک می‌کنند تخلف صریح قانونی است و با آنها برخورد می‌شود.

این مقام مسوول زمین‌های منابع طبیعی در وزارت جهاد کشاورزی افزود: اخیرا مکاتباتی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده تا از ارسال چنین پیامک‌هایی که خلاف قانون اساسی است جلوگیری شود، چراکه تغییر کاربری این اراضی و خرد کردن مالکیت آنها ممنوع و تخلف است و این بنگاه‌ها با نقض این قانون صریح به تولید کشور ضربه می‌زنند؛ البته این مکاتبات به شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز ارسال شده و باید با متخلفان برخورد شود.

افشار تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم تا این زمین‌ها را نخرند و در تغییر کاربری آنها و تبدیل به ویلا سرمایه‌گذاری نکنند؛ چراکه بعدا مشمول جریمه و تخریب بنا خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در 15 روز گذشته و ایام تعطیلات نوروزی گشت‌های ویژه نوروزی و گروه‌های ویژه‌ای برای مقابله با پدیده زمین‌خواری در مناطقی از قبیل چالوس، نوشهر، نور، تنکابن و... تشکیل شد تا بتوانیم با زمین‌خواران برخورد کنیم، چراکه استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران و بخشی از گیلان به سبب نزدیکی به پایتخت به شدت در معرض تغییر کاربری قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین