کد خبر: ۲۳۸۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

راه‌اندازی رشته «خانواده» با هدف امکان تحصیل زنان خانه‌دار در دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز نسل جدید دانشگاه‌ها کارآفرین هستند و ما در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر حمید میرزاده در نخستین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید گفت: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین نمایشگاه عرضه دستاوردهای پژوهشی و تجاری سازی شده واحدهای دانشگاه آزاداسلامی در سالروز تاسیس دانشگاه در ۳۱ اردیبهشت ۹۳ برپا می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری با عنوان« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: امروز نسل جدید دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های کارآفرین هستند و ما در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان این که تمامی معاونت‌ها باید اثربخشی حوزه خود را افزایش دهند، افزود: دانشگاه آزاد باید دانشگاهی کارآفرین باشد نه مصرف کننده.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: به منظور فراهم کردن امکان تحصیلات بانوان خانه‌دار، رشته‌ای به نام خانواده توسط معاونت آموزش یا سما راه اندازی می‌شود که ویژه زنان خانه دار است و این کار قطعا تاثیر مثبت و عمیقی بر بهبود وضیعت زندگی خانواه‌ها از نظر فرهنگی و اقتصادی خواهد گذاشت، به ویژه اینکه شکوفایی فرهنگی در سطح کشور را به دنبال دارد.

میرزاده گفت: بانوان خانه دار می توانند بصورت حضوری یا از طریق واحد الکترونیک(مجازی) دانشگاه در سطح کاردانی یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و در رشته‌های متنوعی که مرتبط با امور خانواده هستند ادامه تحصیل دهند.

وی بر استفاده بهینه دانشگاه‌ها اززمان تاکید کرد و گفت: فعالیت دانشگاه‌ها در سه ترم تحصیلی در طول سال بصورت اختیاری به نفع دانشجویان است، چرا که تعطیلی 6 ماهه و غیر متعارف دانشگاه‌ها در طول سال، یک غصه ملی است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

میرزاده از ایجاد تسهیلات مناسب در فرآیند نقل و انتقال دانشجویان خبر داد و گفت: از ترم آینده تمامی نقل و انتقالات به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس هیچ درخواستی به شکل حضوری و کتبی پذیرفته نخواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع قطعنامه اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: قطعنامه پارلمان اروپا بی ادبانه و بی شرمانه و دخالت در امور داخلی ایران است. قطعا مسئولان پاسخ مناسبی به آن خواهند داد.

وی گفت: همین قطعنامه ثابت می‌کند که ما باید با تکیه بر توان علمی و فنی خود استقلال کشور را تضمین کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین