کد خبر: ۲۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بانک جهانی از ملاحظات سیاسی در برنامه های توسعه ای دوری کند

با درخواست جمهوری اسلامی ایران، گروه 24 از بانک جهانی خواست روابط قطع شده خود را با برخی از کشورهای عضو برپایه ملاحظات غیرسیاسی انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در نشست وزرای گروه 24 که با حضور علی طیب نیا وزیر اقتصاد و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و وزرای عضو گروه، رییس بانک جهانی و رییس صندوق بین المللی پول برگزار شد، در بیانیه خود نگرانیش را در بروز گرایشات سیاسی در برنامه های توسعه ای آن بانک اعلام کرد.

طیب نیا در حاشیه این نشست با اشاره به این بیانیه گفت: در نامه ارسالی ماه گذشته به رییس گروه 24 خواستار بررسی موضوع همکاری ایران و بانک جهانی شدم زیرا این همکاری که طی سال های گذشته بدلیل ملاحظات غیرفنی متوقف شده بود باید مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

وی افزود: برپایه این تقاضای رسمی و گروه 24 که مرکب از 24 کشور بزرگ در حال توسعه است در نشست معاونین و وزرای خود به این موضوع پرداخت و با اخذ حمایت کامل اعضای خود از بانک خواست که مداخله حوزه های سیاسی در فعالیت های توسعه ای خود جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته و از زمان آخرین ملاقات خود با معاون بانک جهانی در پاییز گذشته فعالیت های فنی بانکی با ایران از سر گرفته شده و می توان امیدوار بود این اقدامات در ماه های آتی گسترش یابد.

لازم به ذکر است که در نشست گروه 24 علاوه بر وزرای عضو گروه، رییس بانک جهانی، رییس صندوق بین المللی پول و تعداد زیادی از نهادهای مالی پولی بین المللی حضور داشتند.

در بخش هایی از بند 7 بیانیه گروه 24 آمده است که ˈما (گروه 24) از توقف فعالیت های گروه بانک جهانی با برخی از اعضا نگرانیم و بر اهمیت مشارکت گروه بانک جهانی برای تدارک حمایت ها از همه اعضای خود برپایه اصول و معیارهای توسعه ای خود و به دور از ملاحظات سیاسی تاکید می کنیمˈ.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین