کد خبر: ۲۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

بان کی مون خواستار آزادی فوری کودکان ربوده شده در نیجریه شد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و صندوق کودکان این سازمان با انتشار بیانیه های جداگانه ای ربودن حدود 200 دانش آموز دختر نیجریه ای را اقدامی سبعانه و غیر انسانی خوانده و خواستار آزادی هر چه سریع تر آن ها شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دوشنبه گذشته یک گروه مسلح موسوم به بوکو هارام که شمار آن ها 70 نفر گزارش شده با تجهیزات کامل به یک مدرسه دولتی در شهر چیبوک نیجریه یورش برده و بیش از 200 نفر از دانش آموزان دختر این مدرسه را ربودند.

سنین این کودکان 12 تا 17 سال گزارش شده است.

به گزارش ایرنا بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه ربودن این کودکان را تکان دهنده و غیر قابل باور توصیف کرد و حمله به اماکن آموزشی و کودک ربایی را مغایر همه مقررات انساندوستانه بین المللی خوانده است.

وی تاکید کرد اماکن آموزشی بایستی تحت هر شرایطی از مصونیت کامل برخودار بوده و بعنوان مکانی برای امن و مطئمن به آن ها نگاه شود.

منوئل فونتین نماینده صندوق جهانی کودک سازمان مللˈ یونیسفˈ در آفریقای مرکزی و غربی نیز با صدور بیانیه جداگانه ای این اقدام را محکوم و تاکید کرد که چنین اقدامات سبعانه ای تحت هیچ شرایطی و با هیچ دلیلی قابل قبول نیست.

وی ضمن ابراز همبستگی با ساکنان مناطقی که این گونه کودک ربایی ها در آن ها اتفاق افتاده و همدردی با خانواده کودکان ربوده شده تاکید کرده است که حمله به اماکن آموزشی کودکان را از حق مسلم فراگیری در فضایی آرام و بی خطر محروم می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین