آفتابنیوز : 
وي با اشاره به توجه ويژه مجلس هفتم به آموزش و پرورش اظهار داشت:مجلس هفتم عنايت ويژهاي به آموزش و پرورش دارد و اين باعث خوشحالي است و اگر من راي هم نياورم، نسبت به اين حساسيت مجلس خوشحال خواهم بود. فرشيدي تاكيد كرد:برنامههاي من در سايه دغدغهها و برنامههاي مجلس است.
وزير پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برنامهها و تواناييهاي خود گفت: موسسهاي را راه اندازي كردم كه هزار و 400 دانش آموز در آن تربيت ميشوند و بعد از رفع مشكلات اين موسسه آن را وقف كردم.
فرشيدي با بيان اينكه معلمي پيشيه انبياست، تصريح كرد: من مدير كل آموزش و پرورش بودم. معمولاً برگشت از مدير كلي به معلمي سخت است، اما من به خاطر عشق به معلمان به اين شغل بازگشتم.
وي شرايط فعلي آموزش و پرورش از نظر تربيتي را نامطلوب دانست و اظهار داشت:ما شرايط مطلوبي در آموزش و پرورش نداريم و خانوادهها نگران فرزندان خود در آموزش و پرورش هستند و سيستم فعلي آموزش و پرورش در بيست سال آينده ما را به آن نقطه مطلوب در سند چشم انداز 20ساله نميرساند.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش تاكيد كرد:ما به شرايطي مساعد و نظام جامع نيازمند هستيم تا استعداد دانش آموزان در آن رشد و شكوفا گردد. فرشيدي در ادامه سخنان خود آموزش و پرورش را يك بحث ملي دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري عنايت ويژهاي به آموزش و پرورش دارند و اميدواريم كه با وجود آمدن اين شرايط ويژه كه مسئولين به آن توجه دارند،مشكلات آن رفع شود.
وي با تاكيد بر اين كه آموزش و پرورش متعلق به هيچ گروه و جناح خاصي نيست، افزود: هيچ عاملي چه مسايل سياسي و چه مسايل ديگر نبايد مسايل آموزش و پرورش را تحت شعاع قرار دهد. وزير پيشنهادي آموزش و پرورش برنامههاي خود را حساب شده و كارشناسي شده دانست و اظهار داشت: تحقق برنامههاي من منوط به مصوبات مجلس است.
فرشيدي با اشاره به مشكلات معيشتي معلمان گفت: تلاش ميكنيم تا وضعيت معلمان را در يك برنامه 20 ساله به بهترين وجه تامين كنيم.
وي با اشاره به مشكل بيمه معلمان گفت: آموزش و پرورش يك ميليون معلم دارد و بايد مشكلات آموزش و پرورش از جمله صندوق فرهنگيان رفع گردد.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش با تاكيد بر تدوين حقوق معلمان تصريح كرد: مقام معلم بايد گرامي داشته شود و رسانهها حق ندارند به مقام معلم اسائه ادب كنند. فرشيدي در ادامه سخنان خود به مدارس محروم و مدارس شبانه روزي و مشكلات در اين زمينه اشاره كرد و اظهار داشت:بايد راهكارهايي تعيين كنيم تا اين مشكلات هم رفع گردد.
وي به پويايي، تحول و نوآوري در سيستم آموزش و پرورش اشاره كرد و اظهار داشت: اگر ساختار مدارس را به گونهاي طراحي نكنيم كه جوابگو نيازها باشد موفق نخواهيم بود.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث انتصاب مديران در آموزش و پرورش اظهار داشت:انتصاب مديران بايد براساس ضوابطي باشد كه مديران داراي عشق و انگيزه براي نظام تعليم و تربيت باشند.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش تعامل مجلس و آموزش و پرورش را ياد آور شد و افزود:نمايندگان نسبت به مسايل آموزشي منطقه خود حساسيت دارند و من آمادگي تعامل با نمايندگان دارم اما نمايندگان سلايق مختلف دارند و اگر ضوابط اسلام، انقلاب، رهبري و تخصص حكم بين ما و شما باشد در انتصاب مديران مشكلي نخواهيم داشت. وزير پيشنهادي آموزش و پرورش با بيان اينكه در آموزش و پرورش دانش آموزان از معلمان مظلومتر هستند، افزود:در برنامه خود خواستهام كه ساختار آموزش و پرورش در اختيار وزير نباشد،بلكه بعد از كار دقيق كارشناسي با نظر مجلس متحول شود.
وي در پاسخ به يكي از مخالفان خود درباره عضويت و يا هواداري از انجمن حجتيه گفت:اگر حجتيه در زمان طاغوت مبارزه ميكردند و شكنجه ميشدند و زندان ميرفتند،بگوييد تا در اين باره توضيح دهم زيرا من در زمان شاه زندان رفتهام.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در برنامههاي خود از مجلس خواسته ست تا اساسنامه صندوق 300 ميليارد توماني فرهنگيان را تصويب كند، گفت: از اين صندوق براي رفاه معلمان بيش از پيش استفاده شود.
فرشيدي همچنين بر رفع تبعيض ميان سطوح صف و ستاد در عرصههاي مختلف آموزش و پرورش تاكيد كرد و گفت: تقويت رشتههاي فني و حرفهاي از ديگر برنامههاي من است كه در اين برنامه به احياي مراكز تربيت معلم توجه ويژهاي شده است.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه پيش از اين به من گفته بودند كه بايد در لابيهاي مجلس آب ديده شوم، تصريح كرد: به ما نگفتند كه ممكن است به ما ملعون بگويند كه اين هم يك تجربه جديد است.