کد خبر: ۲۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

ابرازخوشبینی سولانا برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای

خاویر سولانا مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در اندیشکده بروکینگز در مورد دورنمای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با ایران ابراز خوشبینی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سولانا گفت: آن‌چه بدست آمده است بیشتر از انتظار من بود و فراز و نشیب های کمتری وجود داشت. ما باید بسیار محکم و پابرجا باشیم و به فعالیت ادامه دهیم. چالشی بزرگ پیش روی ما قرار دارد ولی دستیابی به راه حل ، ممکن است. ما برای دستیابی به راه حل برای هر مشکل مهمی در مورد گسترش هسته‌ای باید از تخیل و خلاقیت خود استفاده کنیم. اگر این موضوع حل شود ، مسائل بسیار زیاد دیگری در منطقه حل می شود.

وی همچنین از تلاش و کوشش مذاکره کنندگان هسته‌ای هر دو طرف تمجید کرد و در مورد مخاطبان فعلی هسته‌ای ایران گفت: ما اکنون با مذاکره کنندگانی روبرو هستیم که می‌توانیم با آن‌ها به شیوه‌ای هوشمندانه صحبت کنیم.

وی با بیان این‌که «دوره‌های مهم‌تری پیش روی ما قرار دارد» افزود: ما با مذاکره‌ای روبرو هستیم که هدف هر دو طرف در آن دستیابی به توافق است.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رویکردی منسجم و ساختار مذاکرات عاملی مهم بوده است.

وی تاکید کرد: روندی منطقی، نظام‌مند، با طرح‌ها و نگاه به جلو وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از جنبه‌های مهم ، توانایی همه طرف‌ها برای ایمن کردن مذاکرات در برابر اختلاف‌ها و بحران‌های دیگر بوده است.

به گزارش ایسنا، سولانا افزود: کشورهای دیگر منطقه ممکن است با صراحت از مذاکرات فعلی حمایت نکنند، ولی اطمینان دارم اگر توافقی بدست بیاید، این کشورها نیز در پایان خوشحال خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین