کد خبر: ۲۴۱۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

امامان جمعه: شکست نظامی آمریکا در طبس، امداد غیبی بود

امامان جمعه در خطبه های سیاسی عبادی آیین نماز جمعه، شکست حمله نظامی آمریکا در پنجم اردیبهشت 1359 را که در طبس به وقوع پیوست، نشانگر نمود کامل امداد غیبی دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خطیبان جمعه، اقدام ناکام و شکست این کشور را که باهدف آزادی گروگان های آمریکایی لانه جاسوسی صورت گرفت، معجزه نامیدند.

خلاصه خطبه های نماز جمعه: 

قم –آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه قم با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس بیان داشت: علت بغض و کینه آمریکا نسبت به ما به دلیل شکست های پی در پی است که آن ها از ملت رشید ایران خورده اند و باید ایمان خود را حفظ کنیم و عمل صالح و بصیرت داشته باشیم تا باز هم امدادهای غیبی الهی به مدد ما بیایند. 

اصفهان - حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شکست حمله آمریکا به ایران در طبس اظهار کرد: این روز در تاریخ ایران یک معجزه است و نشان داد که خداوند همیشه با ملت مسلمان است.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها از همان روز فهمیدند که با ملت مسلمان و ایثارگر ایران نمی شود وارد جنگ شد هر چند که در حال توطئه و تحریم ضد ایران هستند.

ساری –آیت الله نورالله طبرسی امام جمعه ساری به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران درطبس در پنجم اردیبهشت ماه سال 59 اشاره کرد و گفت : هواپیماهای جنگنده آمریکا در چنین روزی وارد خاک میهن اسلامی ایران شد تا دشمنان بتوانند به اهداف پلیدشان دست یابند اما به فضل الهی باد، طوفان و شن را مامور کرد تا هواپیماهای دشمن سرنگون و همه سرنشینان نابود شوند.

بیرجند – حجت الاسلام علی رضایی امام جمعه بیرجند با گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس گفت: انقلاب اسلامی متعلق به شهدا و مردم ایران است و دشمن هرگز نمی تواند به این انقلاب ضربه بزند.

کاشان–آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با گرامیداشت پنجم اردیبهشت 59 سالروز شکست نظامی امریکا در طبس گفت: آمریکایی ها بواسطه تمام پیش بینی ها و نقشه های دقیق خود گرفتار قهر الهی شدند تا با شکست حمله نظامی خود علیه ایران در جهان رسوا شوند.

اهواز- آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز با اشاره به سالروز شکست نظامی امریکا در طبس گفت: به لطف و عنایت الهی ، توطئه های نظامی ، سیاسی و تحریم ها و تهاجم فرهنگی نتوانست انقلاب اسلامی را به شکست و نابودی بکشاند.

کرمانشاه - آیت الله مصطفی علما خطیب نماز جمعه کرمانشاه سالروز حمله امریکا و زمین گیر شدن بالگردهای این کشور استعماری در صحرای طبس در پنجم اردیبهشت را یادآور شد و گفت: در این روز که نیروهای مسلح ما از این واقعه غافل بودند ،نصرت الهی شامل حال ملت ایران شد و طوفان شن همه نقشه های شوم این کشور را بر هم زد.

یاسوج - حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و آمریکا نیز برای آزادسازی جاسوسان خود اقدام به طراحی حمله نظامی به ایران در قالب طرح دلتا کرد. 

حسینی ابراز داشت: آمریکا در این حمله نظامی نه تنها نتوانست جاسوسان خود را آزاد کند بلکه به لطف الهی دچار شکست مفتضحانه ای نیز شد. 

اردبیل – حجت الاسلام سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل با یادآوری سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه عملیات نظامی آمریکا در ایران گفت: حادثه طبس تجلی توحید است، این واقعه مدرسه ای بزرگ است ، اینکه به قدرت لایتنهی خداوند متعال ایمان داشته باشیم و از امدادهای غیبی اش ناامید نشویم. 

رشت - حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده امام جمعه موقت رشت با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس ، این روز را سالروز شکست هیمنه پوشالی آمریکا در سال 59 دانست و گفت: شکست حمله نظامی آمریکا در این روز، بر اساس اراده الهی و با امدادهای غیبی بود و خدای متعال جواب توکل مردم ایران را داد.

گرگان - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: در واقعه طبس، هیچکس خبر از حمله آمریکا نداشت و خداوند در آن بیخبری سپاهش را فرستاد تا از کشور و انقلاب دفاع کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: اینگونه حمایت های الهی مشروط بر اینست که با هم باشیم و حمایت کنیم.

زنجان – حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به فرا رسیدن سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و مهمترین عامل این شکست را یاری خداوند در حمایت از نظام اسلامی برشمرد. حجت الاسلام علی خاتمی افزود: بازتاب این واقعه، از فاجعه تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 بدتر بود.

کرج- نماینده ولی فقیه دراستان البرزو امام جمعه کرج با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و شکست نظامی آمریکا در واقعه طبس ، گفت: ننگ شکست نظامی آمریکا در طبس تا ابد باقی می ماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: امریکا در واقعه طبس در پنجم اردیبهشت ماه سال 59به برکت عنایت خداوند متعال بر ملت مسلمان و انقلابی ایران شکست مفتضحانه ای خورد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین