کد خبر: ۲۴۱۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

معاون رییس جمهوری: دولت یازدهم برای آزمون و خطا نیامده است

معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهوری گفت: افراد مجرب و کارآمد حاضر در دولت برای آزمون و خطا نیامده اند و همه خدمتگزاران با تجربه دور هم جمع شده اند تا به اعتلای نظام و مستضعفان کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈمحمدباقر نوبختˈ روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در 35 سال گذشته در عرصه های مختلف مدیران در سه قوه تلاش کرده اند آثاری به جا بگذارند و این تاریخ است که قضاوت می کند با میزان منابع چه میزان کار انجام شده است و تاریخ درباره دولت یازدهم نیز قضاوت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه خود را از گذشته به آینده منتقل کرده ایم، ادامه داد: دو هزارو 906طرح ناتمام در کشور وجود دارد و این درحالی است که ما 210 هزار میلیارد تومان بودجه به مجلس فرستادیم که 150 هزار میلیارد تومان تصویب شد و 20 هزار میلیارد تومان نیز مجلس اختصاص داد که درمجموع به 170 هزار میلیارد تومان رسید و با این کسری بودجه توانستیم این بخش را مدیریت کنیم.

نوبخت گفت: طبق گزارشی که از بودجه سال 92 بیرون آمد 147.5 هزار میلیارد تومان بودجه به 150 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این در حالی بود که در سال 91 تنها 13 هزار میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص داده شده بود که ما با این اعتبار توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: آمار تورم 43 درصد بود که اسفندماه 32.1 و فروردین ماه به 30 درصد تقلیل یافت و امسال حتما پیش بینی می شود تا پایان سال به زیر 25 درصد برسد.

وی افزود: در هدفمندی یارانه ها قرار شد از محل درآمد یارانه ها که از افزایش حامل های انرژی به دست می آید 50 درصد نقدی به مردم، 30 درصد به تولید و 20 درصد به کسری بودجه کمک شود که تا اسفندماه چه در دولت قبل و چه دراین دولت، 95 هزار میلیارد تومان به دست آمد و این درحالی بود که طبق قانون همه قیمت های حامل های انرژی را پنج برابر افزایش دادیم تا این پول به دست آمد و برای پرداخت یارانه نقدی به مردم 40 هزار میلیارد تومان روی این 95 هزار میلیارد تومان گذاشتیم که 135 هزار تومان شد تا بتوانیم یارانه نقدی به مردم بپردازیم.

وی تصریح کرد: نه تنها در این بین یارانه کم نشد بلکه 40 هزار میلیارد تومان هم از بودجه های عمومی روی 95 هزار میلیارد تومان گذاشتیم تا یارانه نقدی مردم را پرداخت کنیم.

نوبخت اظهار کرد: حال که مردم عادت کرده اند این پول را بگیرند، ما به مردم اعلام کردیم که برای توسعه بهداشت و درمان، بحث انصراف از یارانه ها را مطرح کردیم که دو میلیون و 480 هزار نفر از دریافت یارانه انصراف دادند و ما توانستیم از این طریق 120 میلیارد تومان پول به دست آوردیم که جای تقدیر از این مردم است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری به یاری پروردگار هزینه درمان مردم تا 10 درصد تقلیل می یابد که پول آن را دولت پرداخت می کند و همچنی تلاش می کنیم که تا پایان سال تورم را کاهش دهیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به برخی شایعات درباره اعطای پنج سکه در جشن روز زن توسط همسر رییس جمهوری، عنوان کرد: این کذب محض است زیرا در این جشن دختر حضرت امام (ره) نیز حضور داشتند و تنها در این جشن، چهار بانوی نمونه با اهدای جایزه ای تجلیل شدند که برخی افراد آن را یک کلاغ چهل کلاغ کردند و به جای آنکه به کارها بپردازیم باید به این مساله پرداخته شود.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای من افتخار و سعادتی بوده که امروز در محضر نماینده ولی فقیه در استان کرمان باشم تا از رهنمودهای ایشان استفاده کنم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان علاوه بر ذخایر و مواد معدنی، ثروت بسیار خوب نیروی انسانی را دارد، افزود: این امر یک موهبت الهی است که باید قدر آن به شایستگی دانسته شود.

نوبخت همچنین تاکید کرد: امیدواریم در سایه وحدت و همدلی نمایندگان، روحانیت و استاندار در برنامه ششم که مقدمات آن فراهم شده است، کرمان بتواند سهم خود از این منابع بزرگ و توسعه را داشته باشد.

وی اظهار کرد: از سوی همکاران خود در دولت تدبیر و امید از همه شما تشکر می کنم و رسالتی که باید نماینده رهبری در استان داشته باشد پدری و هماهنگی فرزندان انقلاب است که شما به خوبی آن را اجرایی کرده اید و سلایق مختلف را نیز پذیرفته اید.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: همه ما برای خدمت به محرومان تلاش می کنیم که بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین