کد خبر: ۲۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

عفو قاتل محکوم به قصاص در پای چوبه دار در اهواز

معاون اداره زندان کارون اهواز گفت: توسعه فرهنگ گذشت و حس انسان دوستی و عمل به منویات دین مبین اسلام در ترویج فرهنگ بخشش موجب شد؛ شاکی و ولی دم، قاتل را پای چوبهٔ دار ببخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی اهواز، سیاوش قربانی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: هادی عبدالله پناه انسانی ارزشمند و برادری داغدار (برادر مقتول) است که عمل به قران کریم را در انتخاب گذشت بر انتقام به تصویر کشید. 
 
وی افزود: برادر مقتول از ابتدای ساعات صبح و با هدف اجرای حکم قصاص قاتل برادرش در زندان حضور یافته بود که به واسطه تعامل و مذاکرات پیوسته مددکاران و مشاوران (در قالب شورای حل اختلاف شبعهٔ 431) با وی، سر انجام در حالیکه طناب دار بر گردن قاتل (امید _ر) بود، رضایت داد و ضمن اعلام گذشت، از قصاص قاتل و حتی اخذ دیه نیز صرف نظر کرد. 
 
قربانی افزود: در سوره مبارکه بقره خداوند ضمن آنکه حق قصاص را یاد آور شده است، بر موضوع گذشت و بخشش و عفو نیز اشاره صریح داشته و بحمد ا... انسانهای خوش دل و خوش نیت که حتی در انتقام نیز نیت الهی دارند، خود الگوی گذشت و عفو شده و در کرامت پیشی گرفته‌اند؛ از این‌رو سفارش ما به همه داغداران این است که در هنگام انتقام کرامت الهی را در اعمال عفو و گذشت کسب کنند ضمن اینکه به عموم مردم نیز سفارش می‌کنیم، از آنجا که بسیاری از قتل‌ها بواسطه عدم کنترل خشونت رفتاری و بی‌تدبیری و نزاع‌ها روی می‌دهد، لذا همواره در خشونت از تصمیم گیری، برخورد و افعال و درگیری خودداری کنند و یقین داشته باشند که نتیجه رفتاری هنگام خشونت جز پشیمانی نیست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین