کد خبر: ۲۴۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

امامان جمعه، نقش سازنده معلمان و کارگران را یادآورشدند

امامان جمعه در خطبه های این آیین سیاسی عبادی ، نقش معلمان و کارگران را در عرصه های فرهنگی و اقتصادی جامعه یادآورشدند و ستودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این خطیبان، معلمان و کارگران را در تقویت فرهنگ و اقتصاد نقش آفرین توصیف و بررفع مشکلات معیشتی آنان تاکید کردند.

خلاصه خطبه های نماز جمعه:

مشهد- آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت روز معلم گفت: در کنار علم آموزی و توسعه دانش بینان و ارتقا سطح معلومات و تخصص ها ، توسعه متعالی ارزشهای دینی در جامعه بسیار مهم است و باید محور فعالیت بخشهای گوناگون و از جمله فرهنگی کشور قرار گیرد.

قم – حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان داشت: معلم مانند شمع است که به دیگران نور می دهد و خود قطره قطره آب می شود. وی گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال برای ارج نهادن به کار و تکریم کارگران از نمایشگاه توانمندی های متخصصان ،کارشناسان و کارگران در یک مجموعه صنعتی بازدید کردند و از این رو تکریم و احترام جامعه کارگری و نقش آفرینان تولید ضرورتی برخاسته از متن اسلام است.

شیراز - آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، معلم را نماد فرهنگ و فرهنگ سازی دانست و گفت: با توجه به نقش و تاثیری که شهید مرتضی مطهری در عرصه فرهنگ و فرهنگ سازی داشت، 12 اردیبهشت، روز شهادت این معلم بزرگ و شخصیت عظیم به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

اردبیل - حجت الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حل مشکلات فرهنگیان بزرگترین تکریم این قشر است.

بیرجند - قائم مقام نماینده ولی در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هنر اصلی معلم، سوزاندن وجود خویش است تا از این طریق همچون شمعی، چراغ هدایت افراد جامعه باشد.

حجت الاسلام علی رضایی افزود: شرط اصلی معلم ماندن، آن است که با حقایق عالم آشنا شود تا بتواند شاگردان خود را آگاه سازد.

گرگان - خطیب موقت جمعه گرگان در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: حفظ احترام معلم از واجبات است.حجت الاسلام رسول رضایی بیان کرد: اولین معلم خداست و پیامبران معلمین بعدی انسانها هستند، پس معلم ارزش زیادی دارد و حفظ احترام معلم واجب است .

سمنان - امام جمعه موقت سمنان گفت: تلاش کارگران در تولید، مانند تلاش مجاهد در راه خداست.

حجت الاسلام محمدباقر عبدوس افزود: تلاش کارگران بدلیل اینکه برای تولید و پیشرفت جامعه اسلامی است، مقدس و ارزشمند محسوب می شود.

عبدوس به 12 اردیبهشت روز معلم و شهادت استاد مطهری اشاره و بیان کرد: شهید مطهری فرهنگ را محور اصلی انقلاب معرفی کرد و معتقد به آن نظام آموزشی بود که علم در آن به ارزش افزوده تبدیل شود.

ساری - آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: معلمان در نظام اسلامی از جایگاه بسیار والایی برخوردارند و تکریم این قشر زحمتکش بر همگان لازم است. در تمام جوامع، معلمان از ارزش و منزلت بسیار بالایی برخوردارند و مشکلاتی که هم اکنون این قشر با آن مواجهند، به هیچ عنوان در شان نظام اسلامی نیست.

وی گفت:کارگران نیز مانند معلمان در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، در تمام عرصه ها حضوری موثر و پررنگ داشته اند. مسوولان باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود ، در جهت رفع مشکلات و همچنین بهبود وضع معیشتی جامعه کارگری اهتمام بیشتری داشته باشند.

بجنورد - حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنوردبه 12 اردیبهشت ماه روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: دشمن این شهید والامقام را در اوج توانایی از ملت ایران گرفت. وی با اشاره به این که شهید مطهری یک معلم نمونه بود، افزود: باید شخصیت و آثار این شهید والامقام را معلمان آموزش وپرورش، استادان حوزه و دانشگاه، الگوی خود برای پرورش نسل آینده در جامعه قرار دهند و نگذارند به فراموشی سپرده شود.

خرم آباد –امام جمعه موقت خرم آباد گفت:معلمان نقش اساسی در اقتصاد و فرهنگ کشور دارند.

حجت الاسلام قاسم متقی نیا افزود:قشر مظلوم کارگر نیازمند ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتری هستند که باید مسوولان و مجلس در این خصوص چاره اندیشی نمایند. 

کرمان - حجت الاسلام محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان گفت:،معلمان و فرهنگیان زحمات فراوانی را متقبل می شوند که ما به ساحل نجات برسیم اما گاهی برخی خسارت ها را در جامعه متحمل می شویم.خطیب موقت جمعه کرمان گفت: زحمات قشر مهم، تاثیرگذار و اساسی معلم قابل تقدیر است و همیشه مدیون آنان هستیم.

ارومیه - حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ماهیت نگاه اسلام به کارگر با نگاه غرب به این قشر، تفاوت اساسی دارد و اسلام به کار به عنوان عبادت نگاه می کند. وی همچنین به مناسبت روز معلم گفت: معلم از جایگاه بسیار ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردار است به طوری که خداوند، خود را در سوره الرحمن با مضمون ˈ الرحمن - علم القرانˈ معلم معرفی می فرمایند.

اراک- ایرنا- امام جمعه اراک گفت: معلمان و دانشگاهیان باید در عرصه تعلیم تربیت مجاهدت، نشر فرهنگ اسلامی و مطالبات رهبری راسرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: کار، مجاهدت و از خود گذشتگی و برنامه ریزی معلمان، کارگران، مهندسان و متخصصان در تمام زمینه ها موجب خودکفایی و رهایی کشور از نیاز به بیگانگان می شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین