کد خبر: ۲۴۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

طنز/ تو این مملکت از چی چندتا داریم؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پوریا عالمی در شرق نوشت:

- ما از هر چیزی دوتا داریم. مثل دست؛ یکی چپ، یکی راست. مثل چشم؛ یکی چپ، یکی راست. مثل خاتمی؛ یکی اصلاح‌طلب، یکی اصولگرا. حالا هم دوتا روحانی داریم. یکی رییس‌جمهور، یکی دیگر هم که گویا مورخ است و تازگی‌ها ما شناختیمش که کل عملکرد روحانی رییس‌جمهور را نقد کرده و گفته ملت را از دولت جدا کرده و سیاست خارجی را از خیابان جمع کرده. بعد از معرفی حمید روحانی، منتقد حسن روحانی، دیگر مطمئن شدیم از هر چیزی دوتا داریم. مثل چی؟

- از یکسری چیزها یکی داریم. مثل هاشمی‌رفسنجانی. که هرچی دیگر هاشمی و رفسنجانی داریم در راستای هاشمی‌رفسنجانی هستند و فرقی ندارند.

- یکسری چیزها هم هستند که چندتا هستند اما یکی هستند. مثل همه شبکه‌های تلویزیون.

- یکسری چیزها هم هستند که یکی هستند اما چندتا هستند. مثل بابک زنجانی. که چندتاست، اما چون ما ریاضی‌مان خوب نیست فکر می‌کنیم یکی است و منتظریم همین یکی دادگاهش مشخص شود.

- یکسری چیزها هم هستند که یکی هستند اما سه‌هزارمیلیاردتا هستند. مثل محمودرضا خاوری که به همین دلیل رفت «بغل سلین‌دیون»، همسایه‌شان شد.

- یکسری چیزها هم هستند که دوتا هستند اما یکی هستند. مثل محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی که دو روح هستند در یک بدن.

- یکسری چیزها هم هستند که دو به‌علاوه یک هستند اما درواقع سه‌تا چیز متفاوت هستند. مثل ائتلاف سه‌گانه که نتوانستند با هم جمع بشوند و تنها ائتلافی در تاریخ بود که هر سه عضو ائتلاف در انتخابات شرکت کردند.

- یکسری چیزها یکی هستند ولی 30،20تا هستند.
- یکسری چیزها چیزند.
- یکسری چیزها هم هستند که یکسری چیزها را از بین می‌برند؛ مثل چنته.
- یکسری چیزها هم هستند که زیادند اما یکی هستند. مثل مردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین