تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

پروتئین ضد پیری شناسایی شد

محققان برای بررسی این موضوع، پروتئین GDF11 را به بدن موش هایی که عملکرد بدنشان هم ارز انسان های هفتاد ساله بود تزریق کردند. نتایج نشان داد که کیفیت فعالیت بدنی موش ها و عملکرد سیستم بویایی آنها ارتقا پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان موسسه سلول های بنیادی هاروارد (HSCI) موفق به شناسایی پروتئینی شده اند که منجر به جوان شدن مغز و اسکلت بدن موش می شود.

به گزارش ایرنا، این پروتئین GDF11 نام دارد و در گذشته برای ترمیم قلب آسیب دیده موش مورد استفاده قرار گرفته است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که این پروتئین در بدن موش های زنده وجود دارد و عملکرد مغز و اسکلت موش های پیر را بهبود می بخشد.

این پروتئین به طور مشابه در بدن انسان نیز وجود دارد.

برای بررسی این پروتئین در بدن موش، از دو روش استفاده شده است؛ در روش اول از سیستم پارا بیوتیک استفاده می شود. در این سیستم دو موش، یکی پیر و یکی جوان، از طریق عمل جراحی به هم متصل می شوند و خون موش جوان در بدن موش پیر جریان پیدا می کند. در روش دوم، پروتئین GDF11 به موش پیر تزریق می شود.

مهمترین کاربرد این دستاورد، بازیابی توان عضلانی و مغزی در افراد سالخورده و ساخت داروهای ضد پیری است.

نتایج کامل این تحقیقات در در دو مقاله جداگانه در نشریه آنلاین Science منتشر شده است.