کد خبر: ۲۴۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱

تاکید رئیس شورای شهر تهران بر حفظ خانه سیمین و جلال / مسجدجامعی: ما در جریان هستیم

احمد مسجدجامعی می‌گوید شورای شهر تهران در جریان خرید این خانه توسط شهرداری منطقه یک بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای شهر تهران روز دوشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، درباره وضعیت خانه سیمین و جلال آل‌احمد و تخلیه آن به خبرآنلاین، گفت: «من با شهردار منطقه یک صحبت کرده‌ام و ایشان گفته‌اند که چنین اتفاقی نیفتاده است.»

احمد مسجد‌جامعی در پاسخ به این پرسش که اما بر اساس گزارش‌ها، خانه از وسایل خالی شده اظهار داشت: «بهرحال قول شهردار برای من محترم است.»

او تاکید کرد: «شهردار منطقه یک به من گفته که این وسایل حفظ می‌شود.»

وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی، درباره لزوم حفظ چینش این خانه نیز گفت:‌ «این که خانه سیمین و جلال خریداری شود بر اساس خواسته شورای شهر بود. این خانه بسیار ارزشمند است و در کنار خانه نیما یوشیج قر ار گرفته که آن هم جزو برنامه شورای شهر برای نگهداری‌ است.»

مسجدجامعی افزود: «یکی از ویژگی‌های این خانه طراحی و فرم معماری‌اش است که جدای از حضور سیمین و جلال در آن، این خانه را بسیار خاص می‌کند.»

رئیس شورای شهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به سابقه بدی که شهرداری در زمینه حفظ میراث فرهنگی هنرمندان دارد و آخرین نمونه‌اش اتفاقی بود که برای تابلوهای پرویز تناولی افتاد، چه تضمینی وجود دارد که این خانه حفظ شود، گفت: «امیدواریم که این اتفاقات نیفتد. بنا، بر این است که وضعیت هر روز رو به بهبود باشد. از طرف دیگر سیمین و جلال شخصیت‌های ملی هستند که در هر دوره‌ای، هر کسی با هر تفکری نمی‌تواند نسبت به آنان بی‌تفاوت باشد.»

او در پایان اظهار داشت: «با این اقدام شهرداری، این بنا حفظ می‌شود و از تخریب آن جلوگیری خواهد شد.»

چندی پیش خبر فروش خانه سیمین و جلال، توسط خواهر سیمین، ویکتوریا دانشور، به شهرداری منطقه یک، در رسانه‌ها منتشر شد. از سوی دیگر خبر تخلیه این خانه از وسایل و انتقال آنها به انباری شهرداری منطقه یک نگرانی‌ دوستداران این دو نویسنده را برانگیخت.

خبری که روابط عمومی شهرداری منطقه یک آن را تکذیب کرد، اما نگهبان مستقر در منزل سیمین و جلال آن را تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین