کد خبر: ۲۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۱

اسرائيل استانداردهاي بين‌‏المللي را در تأسيسات هسته‌‏اي خود رعايت نمي‌‏كند

آفتاب‌‌نیوز : نبيل فهمي كه در كنفرانس سالانه آكادمي «كارنگي» با موضوع گسترش تسليحات هسته‌‏اي سخن مي‌‏گفت، تصريح كرد: از دستيابي جامعه بين‌‏الملل به تفاهم كامل با ايران در رابطه با برنامه هسته‌‏اي اين كشور استقبال مي‌‏كنيم.

به گزارش این روزنامه ، سفير مصر در آمريكا ابراز اميدواري كرد كه تلاش‌‏هاي ديپلماتيك بين ايران و سه كشور اروپايي به نتيجه‌‏اي مطلوب برسد.

وي تنها راه‌‏حل عقلاني براي كاهش نگراني‌‏ها از گسترش سلاح هسته‌‏اي در خاورميانه را استفاده از فرصت كنوني براي رسيدن به منطقه‌‏اي خالي از سلاح هسته‌‏اي و سلاح كشتارجمعي، همانگونه كه مصر در سال‌‏هاي 1974 و 1990 پيشنهاد داد، دانست.

سفير مصر در آمريكا تأكيد كرد: پيشبرد برنامه هسته‌‏اي در برخي كشورهاي منطقه، صلح را به خطر مي‌‏اندازد.

نبيل فهمي با بيان اينكه برنامه ايران و اختلافات موجود درباره آن رابطه‌‏اي با طرح صلح خاورميانه ندارد، گفت: منطقه خاورميانه با شكست طرح منع گسترش تسليحات هسته‌‏اي در جهان و منطقه به يك موشك شبيه شده است.

وي با تأكيد بر اينكه تمامي كشورهاي عربي به معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌‏اي پيوسته‌‏اند، به وجود برنامه هسته‌‏اي در هر يك از كشورهاي عربي منطقه اشاره كرد و گفت: توافقنامه كاملي با سازمان انرژي هسته‌‏اي براي حمايت از اين برنامه و عمل به موازين بين‌‏المللي داريم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین