کد خبر: ۲۴۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

لاوروف: انتخابات اوکراین بدون مذاکرات ملی بی‌معنا است

وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری آتی اوکراین بدون مذاکرات همه‌جانبه با هدف اصلاح قانون اساسی بی‌معنا است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با لوران فابیوس، همتای فرانسوی خود در خصوص تحولات اوکراین گفت‌وگو کردند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، آمده است: در این تماس درباره شرایط اوکراین بحث و بررسی شد.

لاوروف خواستار توقف فوری استفاده از زور توسط دولت کی‌یف علیه ملت خود و برگزاری مذاکرات همه‌جانبه با هدف اصلاحات عادلانه قانون اساسی در راستای تامین منافع تمامی نیروها و مناطق خارجی شد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که پوتین خواستار بررسی غیرمغرضانه و جامع کشتار در اوکراین شد.

وی همچنین اعلام کرد، افرادی که در این اقدامات دست داشته‌اند باید به شدت مجازات شوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، وزیر امور خارجه فرانسه به رویدادهای چند روز اخیر در اودسا که بیش از 40 تن از حامیان روسیه کشته شدند، اشاره کرد و گفت: من به سرگئی لاوروف نگرانی‌های خودمان نسبت به ناآرامی‌ها در اوکراین به ویژه رویدادهای اخیر در اودسا را ابراز کردم.

فابیوس در ادامه گفت: بیانیه‌های اخیر پوتین به نظر منطقی می‌آید اما این دورنمایی‌ها باید به واقعیت بپیوندند.

وی افزود: مهم‌ترین مسأله توقف ناآرامی‌ها و برگزاری مذاکرات ملی است که تمامی احزاب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 25 می سال جاری میلادی اوکراین در آن حضور داشته باشند.

فابیوس گفت: فرانسه آماده حمایت از اقدامات کنونی است و با سازمان امنیت و همکاری اروپا همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد، به زودی با آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر موقت اوکراین مذاکره خواهد کرد و روز دوشنبه برای دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با هدف صحبت درباره وضعیت اوکراین به واشنگتن سفر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین