کد خبر: ۲۴۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

مخترعان ایرانی سه مدال طلا و نقره نوآوری مالزی را کسب کردند

جوانان مخترع ایرانی موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هیات داوران نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی که روز گذشته گشایش یافت و فردا به کار خود پایان می دهد با بررسی اختراعات و نوآوری های ارایه شده از چند کشور آسیایی، سه اثر مبتکران شرکت کننده در این نمایشگاه را حایز شرایط برای کسب دو مدال طلا و یک برنز تشخیص داد.

براساس رای داوران ابتکار فاطمه باقری در بخش لوازم و تجهیزات پزشکی مدال طلا کسب کرد.

وی دستگاه تکمیل کننده فرایند عملکرد سرم را در این نمایشگاه بین المللی مالزی ارایه کرده بود.

این وسیله برای تزریق سرم به بیمار و مصدوم در مواقع اضطراری و در زمان حمل به مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

 به گزارش ایرنا،هیات داوران بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اختراعات، نوآوری و فناوری مالزی همچنین دستگاه تصفیه آب ساخته شده توسط هادی حمیدیان مخترع ایرانی را در بخش محیط زیست حایز شرایط برای کسب مدال طلا دانست.

این دستگاه توانایی تصفیه آب فاضلاب های مختلف برای مصارف کشاورزی را دارد. اثر این مخترع ایرانی پیش از این نیز در نمایشگاه های ایران، ژنو، کرواسی، تایوان، مجارستان و بنیاد جهانی انرژی جوایزی کسب کرده بود.

این دستگاه قادر است روزانه 50 هزار لیتر فاضلاب را برای مصارف کشاورزی تصفیه کند. این مخزن تصفیه آب از پلی اتیلن ساخته شده است.

هیات داوران نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی همچنین ابتکار غزاله باقری را در بخش طراحی جایز شرایط برای دریافت مدال برنز این نمایشگاه تشخیص داد.

باقری اختراع خود در زمینه نورپردازی را در این نمایشگاه عرضه کرده است. وی این اثر خود را پیش از این در همایش بین المللی نورپردازی ایران که آذر ماه سال گذشته در شیراز برگزار شده بود، ارائه کرد.

این اثر توانایی تنظیم نور در ابعاد مختلف یک محیط را به انسان می دهد.

علاوه بر اختراعات مبتکران ایرانی که در سه غرفه در این نمایشگاه بین المللی مالزی عرضه شده است، غرفه هایی نیز به مبتکران تایوان، اندونزی، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و ویتنام اختصاص یافت . جوانان مخترع تایوان و ویتنام حضور گسترده ای در این نمایشگاه دارند.

این نمایشگاه فردا به کار خود پایان می دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین