کد خبر: ۲۴۳۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

نماینده ولی فقیه در کرمان: مسیر دولت روحانی عقلانیت است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: حرکت و روندی که دولت روحانی شروع کرده مسیر تدبیر و بر اساس عقلانیت است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله ˈ سید یحیحی جعفری ˈ شنبه در جمع مسوولان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اگر دیگران بگذارند کارهایی که دولت روحانی شروع کرده است بر اساس تدبیر و عقلانیت پیش می رود و امید است ظرف چهار سال آینده این ساختار کنونی عوض شود.

وی بیان کرد: هم اکنون آمریکا با اعمال تحریم ها مشکلاتی را برای کشور ما ایجاد کرده است که دولت روحانی نیز با برگزاری نشست هایی با سران کشورهای اروپایی در صدد رفع این تحریم ها است.

وی اظهار کرد: البته این تحریم ها همه بهانه است و آنها دروغ می گویند که در بحث هسته ای ایران به خاطر کاربرد نظامی بیم دارند، چرا که همه خوب می دانند ایران دنبال سلاح هسته ای نیست.

آیت الله جعفری خاطرنشان کرد: امید است همانگونه که وزیر امور خارجه وعده داده اند، در مدت چند ماه آینده شاهد حل و فصل مسئله هسته ای ایران باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شروع طرح نظام سلامت در جامعه گفت: یکی دیگر از کارهای دولت روحانی کاهش هزینه های بیماران در بیمارستان ها می باشد که اگر این موضوع به درستی اجرا شود طرح بسیار خوبی است.

امام جمعه کرمان با اشاره به موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و افزایش جمعیت گفت: در این زمینه مسوولان باید موضوع اشتغال نسل جوان و آینده را از همین حالا مورد توجه قرار دهند زیرا اشتغال دغدغه نسل جوان است.

وی خاطر نشان کرد: اگر همه مسوولان به وظایف خود به خوبی عمل کنند بسیاری از مشکلات فعلی که در جامعه وجود دارد حل و فصل خواهد شد.

آیت الله جعفری با تاکید بر امر نظارت در امور گفت: نظارت یک کار بسیار خوب و تاثیرگذاری است که مسوولان باید به آن توجه کنند زیرا اگر نظارت ها خوب و مستمر باشد راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد کار برای رضای خدا است و اگر در کارها اخلاص باشد آن کار به سرانجام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: کار شما امدادگران کاری بسیار سخت و حساس است و اگر به وظیفه قانونی خود عمل کنید در کارها موفق خواهید شد.

نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان این مطلب که امام راحل در بسیاری از مسایل جملات مختصری بیان می کردند که بسیار با اهمیت بود، افزود: ایشان می فرمودند ˈ اگر مسوولان سازمان ها و مدیران کل که در کشور وجود دارند کاری را که بر عهده دارند به خوبی انجام دهند ما مشکلی نخواهیم داشتˈ.

وی تاکید کرد: این توصیه نشان می دهد عمل کردن به وظایف حلال مشکلات است ولی در بحث نظارت در کارها ما در کشور وضعیت خوبی نداریم و نمی خواهیم هم بگوییم که در ادارت نظارت کامل و دقیقی بر کارها نیست.

آیت الله جعفری ادامه داد: موضع بعدی که باید به آن توجه خاصی شود کسب علم و دانش است که مکتب اسلام هم بیش از سایر مکاتب به علم و دانش تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه کرمان افزود: در زمانی که اروپا در توحش بسر می برد مسلمانان به برکت اسلام در دنیا آقا بودند و تا اسپانیای فعلی و آندلس گذشته پیش رفتند و اکنون هم به برکت نظام اسلامی کشور ما در تمامی زمینه های علمی پیشرفت های بسیار خوبی را بدست آورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین