آفتابنیوز : 
فیلم کافه ترانزیت فیلمنامه ایی با استاندارد بالا دارد ولی با توجه به این فیلمنامه ساختار فیلم می توانست بهتر باشد .
علی رضا باذل - روزنامه نگار و منتقد سینما - در ارتباط با ساختارفیلم " کافه ترانزیت " گفت: در فیلم کافه ترانزیت، فیلمنامه نویس با دقت و حوصله توانسته است به یک فیلمنامه با استاندارد بالا برسد. ولی ساختارفیلم می توانست از این بهتر و برخوردار از ضرباهنگ بهتری باشد. این فیلمنامه می توانست اثر پویا تری را عرضه کند.
وی ادامه داد: " کافه ترانزیت " فیلمی که با محوریت زنان و مشکلات شان ساخته شود و همیشه دارای جذابیت برای مخاطبین و حتی منتقدین است. در این فیلم ما با شخصیت زنی روبرو هستیم که یک زنی تنها و درگیر تعصبات سنتی است. ولی با تمام مشکلاتش مبارزه می کند و این موضوع بر جذابیت موضوع می افزاید. البته این موضوع تنها دلیل جذابیت این فیلم در جشنواره فیلم فجر و تورنتو نیست. بلکه ویژگی های دیگری نیز برای جذابیت داشت. غذاهای متفاوت و استفاده از رنگ های متنوع یا افراد از ملل مختلف برجذابیت های فیلم افزوده است.
باذل در ارتباط با بحث گفت و گوی تمدنها در فیلم " کافه ترانزیت " گفت: فکرمی کنم در فیلم کافه ترانزیت از بحث گفت و گوی تمدنها سو استفاده شده است و اگرهم به این موضوع پرداخته شده باشد، به صورت ظاهری است. در بطن موضوع فیلم به این مساله توجه نشده است.
وی روایت فیلم را ساده و کُند می داند و معتقد است: موضوع فیلم " کافه ترانزیت " به واقعیت کاملا" نزدیک است. هنوز در شهرهای حاشیه کشور ما با این موضوع و تعصب های قومی مواجه هستیم و سوژه تکراری و قدیمی نیست. اما روایت فیلم ساده و کُند می گذرد.
باذل بازی فرشته صدرعرفایی را یک بازی کامل می داند و می گوید : صدرعرفایی در ایفای کردن نقش ریحان بسیارموفق عمل کرد و به خوبی توانست حس مورد نظر را به مخاطب القا کند. اما بازی پرستویی دراین فیلم نسبت به نقش آفرینی هایش در فیلم های دیگرقابل مقایسه نیست.
وی درادامه خاطرنشان کرد: این فیلم می تواند در عرصه بین المللی نیزبه خاطربرخورداری از سوژه فرهنگی موفق باشد و با وجود اکران همزمان این فیلم در ایران و چند کشورخارجی فکر می کنم، بتواند مخاطبین زیادی را جلب کند.