فیلمنامه کافه ترانزیت از استاندارد بالا برخوردار است
آفتابنیوز :
فیلم کافه ترانزیت فیلمنامه ایی با استاندارد بالا دارد ولی با توجه به این فیلمنامه ساختار فیلم می توانست بهتر باشد .
علی رضا باذل - روزنامه نگار و منتقد سینما - در ارتباط با ساختارفیلم " کافه ترانزیت " گفت: در فیلم کافه ترانزیت، فیلمنامه نویس با دقت و حوصله توانسته است به یک فیلمنامه با استاندارد بالا برسد. ولی ساختارفیلم می توانست از این بهتر و برخوردار از ضرباهنگ بهتری باشد. این فیلمنامه می توانست اثر پویا تری را عرضه کند.
وی ادامه داد: " کافه ترانزیت " فیلمی که با محوریت زنان و مشکلات شان ساخته شود و همیشه دارای جذابیت برای مخاطبین و حتی منتقدین است. در این فیلم ما با شخصیت زنی روبرو هستیم که یک زنی تنها و درگیر تعصبات سنتی است. ولی با تمام مشکلاتش مبارزه می کند و این موضوع بر جذابیت موضوع می افزاید. البته این موضوع تنها دلیل جذابیت این فیلم در جشنواره فیلم فجر و تورنتو نیست. بلکه ویژگی های دیگری نیز برای جذابیت داشت. غذاهای متفاوت و استفاده از رنگ های متنوع یا افراد از ملل مختلف برجذابیت های فیلم افزوده است.
باذل در ارتباط با بحث گفت و گوی تمدنها در فیلم " کافه ترانزیت " گفت: فکرمی کنم در فیلم کافه ترانزیت از بحث گفت و گوی تمدنها سو استفاده شده است و اگرهم به این موضوع پرداخته شده باشد، به صورت ظاهری است. در بطن موضوع فیلم به این مساله توجه نشده است.
وی روایت فیلم را ساده و کُند می داند و معتقد است: موضوع فیلم " کافه ترانزیت " به واقعیت کاملا" نزدیک است. هنوز در شهرهای حاشیه کشور ما با این موضوع و تعصب های قومی مواجه هستیم و سوژه تکراری و قدیمی نیست. اما روایت فیلم ساده و کُند می گذرد.
باذل بازی فرشته صدرعرفایی را یک بازی کامل می داند و می گوید : صدرعرفایی در ایفای کردن نقش ریحان بسیارموفق عمل کرد و به خوبی توانست حس مورد نظر را به مخاطب القا کند. اما بازی پرستویی دراین فیلم نسبت به نقش آفرینی هایش در فیلم های دیگرقابل مقایسه نیست.
وی درادامه خاطرنشان کرد: این فیلم می تواند در عرصه بین المللی نیزبه خاطربرخورداری از سوژه فرهنگی موفق باشد و با وجود اکران همزمان این فیلم در ایران و چند کشورخارجی فکر می کنم، بتواند مخاطبین زیادی را جلب کند.
فیلم کافه ترانزیت فیلمنامه ایی با استاندارد بالا دارد ولی با توجه به این فیلمنامه ساختار فیلم می توانست بهتر باشد . علی رضا باذل - روزنامه نگار و منتقد سینما - در ارتباط با ساختارفیلم " کافه ترانزیت " گفت: در فیلم کافه ترانزیت، فیلمنامه نویس با دقت و حوصله توانسته است به یک فیلمنامه با استاندارد بالا برسد. ولی ساختارفیلم می توانست از این بهتر و برخوردار از ضرباهنگ بهتری باشد. این فیلمنامه می توانست اثر پویا تری را عرضه کند.
وی ادامه داد: " کافه ترانزیت " فیلمی که با محوریت زنان و مشکلات شان ساخته شود و همیشه دارای جذابیت برای مخاطبین و حتی منتقدین است. در این فیلم ما با شخصیت زنی روبرو هستیم که یک زنی تنها و درگیر تعصبات سنتی است. ولی با تمام مشکلاتش مبارزه می کند و این موضوع بر جذابیت موضوع می افزاید. البته این موضوع تنها دلیل جذابیت این فیلم در جشنواره فیلم فجر و تورنتو نیست. بلکه ویژگی های دیگری نیز برای جذابیت داشت. غذاهای متفاوت و استفاده از رنگ های متنوع یا افراد از ملل مختلف برجذابیت های فیلم افزوده است.
باذل در ارتباط با بحث گفت و گوی تمدنها در فیلم " کافه ترانزیت " گفت: فکرمی کنم در فیلم کافه ترانزیت از بحث گفت و گوی تمدنها سو استفاده شده است و اگرهم به این موضوع پرداخته شده باشد، به صورت ظاهری است. در بطن موضوع فیلم به این مساله توجه نشده است.
وی روایت فیلم را ساده و کُند می داند و معتقد است: موضوع فیلم " کافه ترانزیت " به واقعیت کاملا" نزدیک است. هنوز در شهرهای حاشیه کشور ما با این موضوع و تعصب های قومی مواجه هستیم و سوژه تکراری و قدیمی نیست. اما روایت فیلم ساده و کُند می گذرد.
باذل بازی فرشته صدرعرفایی را یک بازی کامل می داند و می گوید : صدرعرفایی در ایفای کردن نقش ریحان بسیارموفق عمل کرد و به خوبی توانست حس مورد نظر را به مخاطب القا کند. اما بازی پرستویی دراین فیلم نسبت به نقش آفرینی هایش در فیلم های دیگرقابل مقایسه نیست.
وی درادامه خاطرنشان کرد: این فیلم می تواند در عرصه بین المللی نیزبه خاطربرخورداری از سوژه فرهنگی موفق باشد و با وجود اکران همزمان این فیلم در ایران و چند کشورخارجی فکر می کنم، بتواند مخاطبین زیادی را جلب کند.
گزارش خطا
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره عضویت در خبرنامه