کد خبر: ۲۴۳۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

پيشنهاد عجيب صدا و سيما به شرکت‌ها

در اين بخشنامه به صاحبان کالا و خدمات پيشنهاد شده است از طرح‌هاي تشويقي سازمان صداوسيما نسبت به سال گذشته بهره بيشتري ببرند و با استفاده بهينه از فرصت‌هاي تبيلغاتي ايجاد شده در نيمه اول سال، در نيمه دوم سال از طرح هاي تشويقي و پخش رايگان استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالي که رسانه‌هاي ورزشي و غيرورزشي بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي خود را با جذب آگهي‌ها تامين مي‌کنند، به نظر مي‌رسد با بخشنامه جديد يکي از بخش‌هاي سازمان صداوسيما به شرکت‌ها و کانون‌هاي تبليغاتي، اين بخش از درآمدها هم از بين خواهد رفت تا مشکلات اين رسانه‌ها بيشتر از گذشته شود و در عوض وضع مالي صداوسيما بهتر شود!
 
به گزارش مهر، رسانه‌هاي مختلف ورزشي و غيرورزشي در سالهاي اخير با بالا رفتن هزينه‌هاي چاپ و انتشار به خاطر افزايش قيمت کاغذ با مشکلات عديده‌اي مواجه شده‌اند و تلاش کرده‌اند بخش عمده‌اي از اين هزينه‌ها را با جذب آگهي از شرکت‌ها و نهادهاي مختلف تامين کنند. با اين حال ارسال يک بخشنامه از سوي مديرکل بازرگاني سازمان صداوسيما به شرکت‌ها و کانون‌هاي تبليغاتي اين منبع درآمد را هم با چالش جديدي مواجه خواهد کرد.

در اين بخشنامه به صاحبان کالا و خدمات پيشنهاد شده است از طرح‌هاي تشويقي سازمان صداوسيما نسبت به سال گذشته بهره بيشتري ببرند و با استفاده بهينه از فرصت‌هاي تبيلغاتي ايجاد شده در نيمه اول سال، در نيمه دوم سال از طرح هاي تشويقي و پخش رايگان استفاده کنند.

در يکي از بندهاي اين بخشنامه آمده است: « به منظور حمايت از صاحبان کالا و خدماتي که فرصت حضور در تبليغات در ساير رسانه‌ها به جز صدا و سيما و روزنامه جام جم از تاريخ 1393/3/1 تا پايان ديماه نداشته باشند، با حفظ تمامي تخفيفات هر قرارداد از 30 درصد اضافه پخش تشويقي رايگان در بهمن ماه بهره‌‎مند خواهند شد.»

همانطور که عنوان شد در اين بند پيشنهاد شده تا شرکت‌ها و نهادهايي که قصد تبليغات دارند فقط در صداوسيما و روزنامه جام جم حضور داشته باشند تا از طرح تشويقي و پخش رايگان برخوردار شوند. با اين شرايط تبليغات و آگهي‌ها از رسانه‌هاي ورزشي و غير ورزشي پَر خواهند کشيد و تنها به سوي اين دو رسانه سرازير خواهند شد تا از طرح تشويقي رايگان بهره ببرند!

اينکه تصور شود آگهي دهندگان صداوسيما را رها مي‌کنند و به سمت روزنامه‌هاي ورزشي و حتي تبليغات در ورزشگاه‌ها بروند کمي دور از ذهن است. اما نکته قابل تامل اين است که چرا صداوسيما به عنوان يک نهاد و رسانه دولتي چنين پيشنهادي را به شرکت‌ها و کانون‌هاي تبليغاتي داده است تا به رسانه‌هاي خصوصي لطمه بزند؟

هر چند دود اين پيشنهاد به چشم همه رسانه هايي ورزشي و غير ورزشي مي‌رود اما يک آفت ديگر اين پيشنهاد گربيان فوتبال را خواهد گرفت که بخش عمده‌اي از درآمدش را از تبليغات دور زمين در ورزشگاه‌ها کسب خواهد کرد و در صورتيکه تبليغات منحصر به صداوسيما و روزنامه آن شود، ساير رسانه‌ها با چالش بزرگي مواجه خواهند شد.

براين اساس شرکت‌ها و آگهي دهندگان براي اينکه از تخفيف و طرح پخش رايگان صداوسيما برخوردار شوند، ديگر در تبليغات از طريق بيلبوردهاي خيابان‌ها و اتوبان‌ها، تبليغات در مترو، روزنامه‌هاي سياسي و ورزشي و .. شرکت نمي‌کنند تا بتوانند تنها از طريق صداوسيما محصولات خود را تبليغ کنند و از پخش رايگان بهره ببرند!

متن نامه مديرکل بازرگاني سازمان صداوسيما به شرکت ها و کانون هاي تبليغاتي نزد گروه ورزشي خبرگزاري مهر موجود است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین