کد خبر: ۲۴۳۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:

نقدمنصفانه آری؛وارونه‌جلوه‌دادن واقعیات و نادیده‌گرفتن منافع‌ملی‌هرگز

دهقان به همایش دلواپسان اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی نقد منصفانه نیست و بیشتر جنبه تخریب دارد، همانطور که همه در جریان هستند در یک مقطع زمانی سیاست مورد نظر دلواپسان پیگیری شد که البته در پی آن شاهد وضع تحریم های سنگین تر از سوی سازمان ملل و برخی کشورها بودیم، بنابراین به نظر می رسد باید دلواپسان به رای اکثریت مردم در انتخابات 24 خرداد که دیدگاه مقابل آنها هستند احترام گذارند. و این گونه تخریب ها را انجام ندهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه در نقد برنامه ها مورد نقادی قرار می گیرد افزود: این در حالی است که در تخریب به جای برنامه ها شخصیت ها مورد توجه قرار گرفته و مچ گیری و پرونده سازی موضوعیت پیدا می کند.

غلامعلی دهقان در گفتگو با ایرنا گفت: هر جریان فکری سیاسی که به قدرت می رسد برای دچار نشدن به آفت های قدرت می بایست از سوی دلسوزان مورد نقادی قرار گیرد،اصولا نقادی ویژگی یک جامعه آزاد و بالنده است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی در عین حال تصریح کرد: نقد و نقادی با موضوع تخریب مرزبندی هایی هم دارد که رعایت آنها می تواند موجب گسترش نقد منصفانه شده و از نقدهای غیر منصفانه کاسته شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در نقد، برنامه ها مورد نقادی قرار می گیرد افزود: این در حالی است که در تخریب به جای برنامه ها شخصیت ها مورد توجه قرار گرفته و مچ گیری و پرونده سازی موضوعیت پیدا می کند،در نقد منصفانه هر موضوعی به اندازه وزن و جایگاه خود مورد نقد قرار می گیرد اما در مقوله تخریب قرار است از کاه، کوهی ساخته شود و مسائل وارونه جلوه داده شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه دولت یازدهم استقبال خوبی از فضای نقد دارد تصریح کرد: از این جهت این دولت با دولت قبل قابل مقایسه نیست و به خوبی از نقطه نظرات منتقدان استفاده می کند،این دولت به دیدگاه کارشناسان اعتماد دارد و همیشه به نقد سازنده اعتقاد داشته و احترام می گذارد .

دهقان در ادامه به همایش دلواپسان اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی نقد منصفانه نیست و بیشتر جنبه تخریب دارد،همانطور که همه در جریان هستند در یک مقطع زمانی سیاست مورد نظر دلواپسان پیگیری شد که البته در پی آن شاهد وضع تحریم های سنگین تر از سوی سازمان ملل و برخی کشورها بودیم ،بنابراین به نظر می رسد باید دلواپسان به رای اکثریت مردم در انتخابات 24 خرداد که دیدگاه مقابل آنها هستند احترام گذارند. و این گونه تخریب ها را انجام ندهند.

به گفته وی ضمن احترام به مقوله نقد می بایست به تخریب کنندگان متذکر شد که نقد منصفانه و جوانمردانه آری؛ و در مقابل آن نقد توام با بزرگنمایی، وارونه جلوه دادن واقعیات و نادیده گرفتن منافع ملی هرگز.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین