کد خبر: ۲۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
در واکنش به اقدامات گروه تروریستی «‌بوكوحرام»

وزیر ارشاد: گروه‌های متحجر حیثیت اسلام را به حراج گذاشته‌اند

اسلام با ندای برابری و رفع تبعیض و با شعار آزادی و آزادگی به آفریقا آمده است. اكنون «بوكوحرام» به اسم اسلام ولی به رسم جاهلی دختران را دوباره زنده به گور می‌كنند. بر مسلمانان جهان است كه با وحدت و خودآگاهی مانع قدرت گرفتن گروه‌های افراطی تكفیری شوند؛ گروه‌هایی كه متحجرتر از جاهلیت قدیم و مرگ‌بارتر از سلاح‌های كشتار جمعی‌اند. آنها با وقاحت حیثیت اسلام و مسلمین را به حراج گذاشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اقدامات گروهک تكفیری تروریستی «‌بوكوحرام» واکنش نشان داد و خواستار وحدت و خودآگاهی تمامی مسلمانان دنیا برای عدم قدرت گرفتن گروه‌های افراطی تكفیری شد. 

به گزارش خرداد، علی جنتی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نسبت به اقدامات گروهك تكفیری تروریستی «‌بوكوحرام» واکنش نشان داد و نوشت: خبر هراس‌انگیز ربودن 275 دختر دبیرستانی در نیجریه توسط گروهك تكفیری تروریستی «‌بوكوحرام» و اعلام فروش آنها به بردگی چنان شوك‌آور بود كه وجدان هر انسانی را به درد آورد. اما چنین نشد. گویی گوش جهان از خشونت و افراط كر شده است. فاجعه‌بارتر آنكه این گروه اعلام كرده است كه این اقدام ضدالهی و ضدانسانی را برای اعتلای اسلام و برای اجراییقوانین شریعت انجام داده است!
 
آنها تاریک‌ترین و افراطی‌ترین برداشت‌ها را با جهل و خرافه و خودكامگی درهم آمیخته‌اند و با سلاح تكفیر و ترور، جان و مال و ناموس مردم را مورد تجاوز قرار می‌دهند. این گروه افراطی – تكفیری هرگونه تعامل با غرب را حرام می‌داند و وظیفه خود را مقابله با نهادهای سنتی دینی و مقابله با حكومت و مبارزه با دموكراسی تعریف كرده است. آنها با برداشت محدود و واپس‌گرایانه از آراء مهجور ابن تیمیه دست به كشتار و دزدی و آدم‌ربایی می‌زنند و آن را مطابق شریعت قلمداد می‌كنند.
 
این اقدام انزجارآمیز آنها، چنان جوی از اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در جهان ایجاد كرده است كه به هیچ وجه جبران‌پذیر نیست. آنها آسیب‌پذیرترین قشر جامعه یعنی دختر معصوم دبیرستانی را به خشونت‌بارترین شیوه ربوده‌اند و به جرم مشاركت در امر سوادآموزی به ضدیت با اسلام متهم كرده‌اند و حكم به فروش آنها به عنوان برده داده‌اند.
 
اسلام با ندای برابری و رفع تبعیض و با شعار آزادی و آزادگی به آفریقا آمده است. اكنون «بوكوحرام» به اسم اسلام ولی به رسم جاهلی دختران را دوباره زنده به گور می‌كنند.
 
بر مسلمانان جهان است كه با وحدت و خودآگاهی مانع قدرت گرفتن گروه‌های افراطی تكفیری شوند؛ گروه‌هایی كه متحجرتر از جاهلیت قدیم و مرگ‌بارتر از سلاح‌های كشتار جمعی‌اند. آنها با وقاحت حیثیت اسلام و مسلمین را به حراج گذاشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین