کد خبر: ۲۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۵

بی مهری به بانوان سزاوار زنان ما نیست

آفتاب‌‌نیوز : مشاور حقوقی مجلس ششم در گفتگو با آفتاب در توضیح اصل دوم اظهار داشت: اصل دوم، نظام جمهوری اسلامی ایران را بر پایه ایمان به خدای یکتا، وحی الهی، معاد،‌ عدل، امامت، کرامت و ارزش والای انسان برشمرده و آن را از راه اجتهاد مستمر،‌ استفاده از علوم و فنون و تجارب پیشرفته بشری و نفی هرگونه ستم گری و ستم کشی و سلطه گری و سلطه پذیری قابل تامین می داند. 

مدیرمسئول مجله حقوق زنان سپس نتیجه گیری کرد: به این ترتیب اصل دوم و سوم قانون اساسی مسیری را به ما نشان می دهد که به اصول عدالت و رفع تبعیض، اهمیت به انسان و مشارکت او باز می گردد. 

وی با استناد به مجموعه قوانین قانون اساسی گفت: این مشارکت مردمی عام بوده و شامل زن و مرد، هر دو می شود.
گرامی زادگان با اشاره به نقشی تأثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علیرغم تمام بحث هایی که افراد در مورد چگونگی حضور زنان در صحنه های اجتماعی و مدیریت کلان دارند، ‌به نظر من همانگونه که حضور زنان در انقلاب اسلامی مؤثر بود اکنون نیز این حضور تاثیر گذار است. 

مدیرمسئول سابق مجله زن روز با هشدار نسبت به کمرنگ شدن حضور و نقش زنان در جامعه و ندادن بهای لازم به بانوان در مدیریت های کلان، این مسأله را موجب خسارت جامعه دانست و عواقب آن را برای کشور زیانبار ارزیابی کرد. 

اشرف گرانمایه زادگان در خصوص تفسیر حقوقی واژه رجل که در قانون اساسی آمده است گفت: اینجانب واژه رجل را که هم در قانون اساسی و هم در قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است، با در نظر گرفتن کل مجموعه کشوری به «شخصیت» تعبیر می کنم و زنان را هم در زمره رجل سیاسی می دانم. 

وی در خصوص حضور زنان در مجلس خبرگان اظهار داشت: معتقدم زنان نه تنها در ملجس خبرگان که در همه مصادر امور باید نقش و حضور فعال داشته باشند، از این رو پیشنهاد می کنم بزرگان کشور و سیاستمداران و فعالان جامعه به مراکز تصمیم گیری دیگر و مشابه هم نظر کنند. 

مدیرمسئول مجله حقوق زنان با استناد به اصل ششم قانون اساسی هدف از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در ایران را گسترش تفکر دینی و اراده کشور با اتکاء‌به آراء عمومی دانست و با طرح سؤالی گفت: آیا نیمی از آرای عمومی متعلق به جامعه زنان نیست؟ 

گرانمایه زادگان اظهار امیدواری کرد که طرح مباحثی از این نوع منجر به عزت و احترام بیشتر کشورمان در میان افکار عمومی داخل و خارج از کشور شود و نگاه به زنان را متناسب با شخصیت بانوان کند. 

مدیر مسؤول سابق مجله زن روز در پایان تأکید کرد: یک نگاه به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه نشان می دهد که زنان ما علیرغم توانمندی کافی،‌ عملا مورد بی مهری قرار گرفته اند و این سزاوار نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین