کد خبر: ۲۴۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷

امین‌زاده: برخی مطالبات از منشور حقوق شهروندی، در قانون ناشناخته است

معاون حقوقی رییس جمهوری در دیدار با آیت الله جوادی آملی اعلام کرد: پس از انتشار پیش نویس منشور حقوق شهروندی در سایت معاونت حقوقی جهت دریافت نظرات، مطالباتی از سوی برخی اقلیت ها، گروه ها و اقشار جامعه که در قانون ناشناخته است، مطرح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، الهام امین زاده که صبح امروز برای دیدار با آیات عظام به قم سفر کرده است در نخستین دیدار خود با آیت الله جوادی آملی در پژوهشگاه علوم وحیانی معارج این مطلب را بیان کرد.

پیش نویس منشور حقوق شهروندی از پنجم آذرماه سال گذشته در سایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گرفته است.

امین زاده در دیدار با آیت الله جوادی آملی درخواست کرد که در این زمینه با اعلام نظر خود، معاونت حقوقی رییس جمهوری را راهنمایی کند.

معاون امور حقوقی رییس جمهوری در دیدار با آیت الله جوادی آملی گفت: هر قانون نیاز دارد که به دنبال خود پیوست فقهی هم داشته باشد.

وی گفت: طرح ها و لوایحی که به دولت می آید توسط معاونت حقوقی رییس جمهوری و به لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد. 

امین زاده به تعارض قوانین هم اشاره کرد و افزود: اداره کل قوانین پیگیر برطرف کردن مشکل نفی یا تعارض قوانین جدید با قوانین گذشته است تا مجریان و قضات با مشکل تعارض قانون مواجه نباشند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 11 هزار قاضی کشور را آموزش می دهیم که چگونه از قوانین تنقیح شده استفاده کنند.

معاون حقوقی رییس جمهوری به ضعف ساماندهی قوانین در کشور هم اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه دولت یازدهم این افتخار را داشته ایم که بر اساس گزارش دیوان عدالت اداری از 51 مورد شکایت علیه دولت، تنها 5 مورد مربوط به این دولت است. 

امین زاده تعامل بین قوا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در فضای تعامل بین قوا مردم نیز آرامش بیشتری دارند و ما سعی می کنیم قانون محوری را سرلوحه کار دولت داشته باشیم و این نگاه را به جامعه نیز تزریق کنیم.

وی اضافه کرد: استدعا داریم که در خصوص قانونگرایی ، مردم را ارشاد کنید چرا که هم اکنون قانونگریزی در جامعه شیوع یافته است.

معاون امور حقوقی رییس جمهوری تاکید کرد: ما تکالیف و حقوق ملت را در کنار هم می بینیم و آموزش و تسری قانون به متن جامعه را از طریق مذاکره با آموزش و پرورش و همینطور سازمان صداوسیما مورد توجه قرار داده ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین