کد خبر: ۲۴۵۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴

وزیر ارشاد: تک‌صدایی در حوزه فرهنگ و هنر را نمی‌پسندیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرفدارحضورهمه سلیقه ها در حوزه فرهنگ و هنر هستیم، تصریح کرد: تک صدایی را نمی پسندیم و همه باید در حوزه فرهنگی و سایر حوزه ها تلاش کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈعلی جنتیˈ شامگاه پنجشنبه در جریان دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان افزود: این فضایی است که دولت می خواهد ایجاد کند تا همه صداها شنیده شود. 

وی ادامه داد: در حوزه های مدیریتی نیز همه افرادی که دل در گرو این انقلاب داشته و به دور از افراط، تفریط و تحجر هستند، در مدیریت کشور مشارکت دارند ومعتقدیم که باید از حضور همه افراد معتقد به نظام، کارآمد و متخصص استفاده شود. 

وی اظهار کرد: حتی افراطیون هم اگر دست از افراط خود بردارند باید برای اداره کشور کار کنند. 

جنتی به اولویت هایش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، تلاش می کنیم که آثار هنرمندان در سطح دنیا عرضه شود و به گونه ای باشد از نظر درآمد مادی تامین شوند. 

وی افزود: اگر کار فاخر هنری عرضه شود، در سطح دنیا طرفدار خواهد داشت. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: برای تحقق عدالت فرهنگی و برطرف کردن شکاف عظیم موجود نیز باید تلاش کنیم. 

وی اظهار کرد: قابل قبول نیست تمام امکانات در تهران تجمیع باشد و باید این فضاها در تمامی استان های غیر برخوردار توزیع شود تا هنرمندان ما از امکانات متعادل و متوازنی برخوردار باشند. 

وی خاطر نشان کرد: سعی می کنیم در هدایت اعتبارات به این استان ها و مناطق توجه بیشتری داشته باشیم. 

جنتی ادامه داد: انجمن های مردمی درهمه جای کشور باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند روی پای خود بایستند و درهمین حال در حد توان خود برای حل مشکلات آنها تلاش می کنیم. 

وی گفت: باید پاتوق های فرهنگی و هنری برای گفت وگو و تبادل اندیشه های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر را نیز داشته باشیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: نیازهای تمام حوزه ها در کشور فراوان و امکانات دولت محدود است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر رساترین ابزار انتقال مفاهیم، ایده ها و فرهنگ ها به دیگران است و زبان هنر برای عموم افراد بشر قابل فهم می باشد. 

وی ادامه داد: هنر از همه مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی عبور می کند و تا اعماق جان ملت ها راه می یابد. 

وی اظهار کرد: هنرهای نمایشی، موسیقی، نقاشی و سایر هنرهای تجسمی، هنرهایی گویایی هستند که زبان آنها برای همه قابل فهم است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز باید آیین های بزرگداشت و نکوداشت را برای چهره های ماندگار کشور برگزار کنیم و آنها را به آحاد ملت خود معرفی کنیم زیرا این افراد، سرمایه های عظیم کشور ما هستند. 

وی بیان کرد: بسیاری از شخصیت های یاور امام راحل ( ره ) در دوران انقلاب از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر، حجتی کرمانی، سید محمود دعایی، آیت الله موحدی کرمانی، باستانی پاریزی، ایرج بسطامی و صنعتی از افتخارات استان کرمان هستند که گنج انسانی بوده و باید قدر این گنج را بدانیم و مسوولان باید این گنج ها را در سطح دنیا معرفی کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین گفت: در این دولت تلاش ما این است که فضای مناسبی را برای عرضه آثار همه فرهیختگان و هنرمندان ایجاد کنیم و کمتر محدودیت ایجاد شود. 

وی یادآور شد: در ابتدای دولت بخش زیادی از سینماگران با دولت قهر بودند که با آنها صحبت شد و موضوع حل شده و تلاش می کنیم کاری کنیم که هنرمندان روی پای خود بایستند. 

جنتی با اشاره به صندوق حمایت ازهنرمندان و نویسندگان، گفت: در ابتدای ورود، این صندوق تقریبا ورشکسته و 20میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی بدهکار بود و 60 هزار نفر تحت پوشش و بسیاری از هنرمندان بیرون بودند و بیمه نبودند و تلاش شد آن را به صندوق اعتباری اقتصادی تبدیل کنیم تا بتواند در حوزه های اقتصادی کار کرده و از هنرمندان کشور حمایت کند. 

وی تصریح کرد: برای ما ننگ است یک هنرمند پیشکسوت در حوزه های هنری، برای یک عمل قلب، به اندازه هزینه عمل خود پول ندارد که باید به این وضعیت پایان داد که اگر چه زمان می برد اما امید است که این اشکالات که در گذشته بوده، رفع شوند. 

وی با اشاره به اینکه کشور را بهتر از این نیز می شد درگذشته اداره کرد، ادامه داد: می توانستیم با دنیا دعوا نکنیم و بر آرمان ها پافشاری کرده و سیاست های خود را پیش ببریم اما با ادبیاتی صحبت کردیم که تحریم ظالمانه بر ما تحمیل کردند که بر روی تمام بخش های اقتصادی کشور فشار وارد کرد. 

وی تاکید کرد: امروز دولت بر این است که ضمن حفظ ارزش ها و معیارها و رعایت خطوط قرمز، به دنبال تعامل با دنیا باشد که این سیاست موثر نیز بوده است. 

جنتی گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز بخش عمده درآمد کشور را مجبور شدیم به یارانه نقدی اختصاص دهیم و این درحالی بود افرادی که درخارج از کشور زندگی می کردند و افراد متمکن نیز یارانه دریافت می کردند که امروز دولت بنا دارد دست افرادی که ثروت های کلان دارند را از این موضوع قطع کند. 

وی یادآور شد: امروز دولت می خواهد با تورم مقابله، معضل اشتغال را حل، عقب افتادگی ها را جبران و با فسادهای اداری مبارزه کند. 

جنتی با بیان اینکه توقعات ما از دولت باید در حد امکانات دولتی باشد، تصریح کرد: افق و چشم انداز روشنی در برابر این ملت است. 

وی همچنین یادآور شد: میراث عظیمی در استان های مختلف ازجمله در استان کرمان وجود دارد و آیین ها و سنت هایی که در بین مردم هست، میراث ماست که باید از آنها حفاظت و پاسداری کنیم. 

وی با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زنده نگه داشتن فرهنگ بومی و ملی تاکید کرده اند، گفت: باید جشنواره ملی را در کرمان براساس مزیت های نسبی استان در حوزه ای از حوزه های فرهنگ و هنر تعریف کنیم و به تدریج آن را به جشنواره بین المللی تبدیل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه شاید مزیت نسبی استان کرمان در زمینه موسیقی بیشتر از سایر زمینه ها باشد، گفت: جشنواره ملی موسیقی را می توان سالیانه در استان کرمان برگزار کرد تا شور و نشاطی در جامعه ایجاد شود. 

وی اظهار کرد: آمادگی برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تهران را داریم و از این موضوع استقبال می کنیم. 

در این جلسه با تایید استاندار کرمان قرار شد باغ فتح آباد پس از بازسازی در اختیار هنرمندان قرار گیرد. 

همچنین در این جلسه هدایای هنری هنرمندان کرمانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم شد. 

جنتی روز پنجشنبه سفری به کرمان داشت و ضمن حضور در آیین گشایش هفته فرهنگ رضوی کرمان، در نشست انتخاب کتاب سال کرمان شرکت و نشست هایی را با اهالی فرهنگ و هنر برگزار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین