کد خبر: ۲۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

برپايي کلاس آموزشي براي رانندگان اتوبوس خط واحد

کلاس آموزشی رانندگان اتوبوس های درون شهری شرکت واحد و شرکت های خصوصی با حضور رئیس مرکز آموزش پلیس راهور استان تهران برگزار شد .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر‌، پس از تصادف های متعدد اتوبوس های مسافر بری درون شهری و شرکت واحد و نیز شرکتهای خصوصی در چند ماه اخیر که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان تهرانی در خطوط ویژه ایستگاههای بی ار تی ، بزرگراه ها و حتی خطوط عابر پیاده شد پلیس راهور تهران در ابتکاری کلاس های آموزشی برای رانندگان اتوبوس های درون شهری برگزار کرد .

در این کلاس ها رئیس مرکز آموزش پلیس راهور با تشریح نقاط پرخطر و حساس تهران و محل های حادثه خیز علل تصادف های اخیر اتوبوس های درون شهری را تحلیل کرد .

سرهنگ جهانی در میان دهها راننده اتوبوس شرکت واحد و شرکتهای خصوصی سرعت بالا، رعایت نکردن حق تقدم ، سبقت های غیر مجاز ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و بی اعتنایی به قوانین راهنمایی و رانندگی را مهمترین علت تصادف این اتوبوس ها خواند و گفت:‌رانندگی در سطح شهر و در خطوط ویژه بسیار حساس تر از رانندگی در جاده هاست چرا که راننده اتوبوس با یک غفلت می تواند با جان عابران پیاده بازی کند.

سرهنگ جهانی گفت : رانندگان شرکت های خصوصی برای سوار کردن مسافران نباید مسابقه بگذارند چرا که این حرکت می تواند خانواده ای را عزادار کند و تا پایان عمر وجدان راننده هم در عذاب است .

کلاس های آموزشی رانندگان اتوبوس های شرکت واحد و شرکت های خصوصی که در محل پلیس راهور تهران برگزار شده است ادامه دارد و هر هفته رانندگان اتوبوس در این کلاس های آموزشی شرکت می کنند تا پلیس راهور حجت را بر رانندگان تمام کند و شاهد تصادفات مرگبار در سطح تهران نباشیم .

سرهنگ جهانی با بیان اینکه مشکل اتوبوس های اسکانیا هنوز حل نشده است و شرکت عقاب افشان باید جوابگو باشد گفت:‌ من نمی دانم چرا مسئولان این شرکت این قدر از این خودرو دفاع می کنند در حالیکه این خودرو مشکل دارد و بارها شاهد تصادفات خونبار اتوبوس های اسکانیا بوده ایم .

وی با بیان اینکه 171 مورد تخلف راهنمایی ورانندگی داریم که20 مورد آن جزء تخلف های پر خطر به شمار می رود گفت: ‌گرفتن 30 نمره منفی باعث ضبط سه ماهه گواهینامه خواهد شد و راننده پس از گرفتن گواهینامه اگر در مرحله دوم 25 نمره منفی کسب کند گواهینامه او 6 ماه ضبط می شود و اگر باز خطا کند و 20 نمره منفی بیاورد گواهینامه او به طور کامل باطل خواهد شد و پس از یک سال می تواند دوباره امتحان رانندگی دهد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین