کد خبر: ۲۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

وزیر ارشاد: یک شبکه رسانه‌ای شکل گرفته که کاری جز مقابله با دولت ندارد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جمعی از فعالان روابط عمومی با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه روابط عمومی و تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: فعالیت های بخش خصوصی در ارتقاء روابط عمومی های کشور بسیار اثر گذار بوده است. 

به گزارش آفتاب، علی جنتی اضافه کردند: تشکل ها و موسسات روابط عمومی می توانند نقش بسیار ارزنده ای در بالا بردن فرهنگ عمومی کشور داشته باشند بویژه امسال که سال فرهنگ است مسئولیت های ما نیز بیشتر شده و همه باید تلاش کنند تا هویت و فرهنگ عمومی کشور تقویت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نقش روابط عمومی ها در سازمان ها و موسسات دولتی افزودند: روابط عمومی در همه موسسات و سازمان ها وظیفه دارند مسائل و خواسته های مردم را به مسوولان منتقل کنند تا در جهت تصمیم گیری و بهینه سازی فعالیت ها از این نظرات و دیدگاه ها استفاده شود

 جنتی در مورد توجه ويژه به مقوله آموزش در حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت: دولت انتظار دارد در تقویت روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به مساله آموزش توجه ویژه شود که این امر می تواند در اصلاح رویکردها، وظایف و عملکردهای مجموعه روابط عمومی ها بسیار موثر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر برقراری ارتباطات بین المللی در این حوزه افزود: با برقراری ارتباطات بین المللی با حوزه های روابط عمومی سایر کشورها می توان از تجربیات آن ها استفاده کرد و در این بین ممکن است همکاری های فیمابین شکل گیرد که در آینده به همکاری های منطقه ای و بین المللی منجر شود در عین حال موجب انتقال تجربیات روابط عمومی کشور به سایر کشورها می شود.

وی تصریح کرد: روابط عمومی ها تلاش کنند در مجامع بین المللی حضور بیشتری پیدا کنند و دیپلماسی عمومی و فرهنگی می تواند نقش موثری در مدیریت تصویر کشور داشته باشد.

جنتی در ادامه پیرامون فعالیت های صورت گرفته در حوزه نشر، اظهار داشت: در حوزه انتشارات کارهای ارزنده ای صورت گرفته است. البته باید توجه داشته باشیم آثار قابل ترجمه زیادی در این حوزه و سایر حوزه های تخصصی وجود دارد که با ترجمه آن ها می توان به ارتقای سطح علمی روابط عمومی ها کمک کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی، روابط عمومی ها می توانند نقش اثرگذاری داشته باشند، تصریح کرد: ما در کشور با دو نگرش سروکار داریم؛ یکی نوگرایی مبتنی بر آینده نگری و درک شرایط جهانی و مسایل بین المللی است و دیگری سنت گرایی مبتنی بر حفظ وضع موجود. موسسات و تشکل های روابط عمومی در جهت تقویت روحیه نوگرایی می توانند کمک کنند.

وی با انتقاد از برخورد ایجابی با شبکه های اجتماعی، افزود: ما هنوز درگیر برخی مباحث پیش پا افتاده هستیم. هنوز بحث ما این است که آیا از شبکه های اجتماعی می توانیم استفاده کنیم و یا نمی توانیم؛ در حالی که اینترنت ظرفیت های زیادی برای ما ایجاد کرده و از فضاهای مجازی می توانیم بهره برداری های زیادی داشته باشیم. 

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کمک و حمایت جدی نهادهای روابط عمومی از دولت شد و تصریح کرد: متاسفانه امروز در کشور کسانی تلاش می کنند دولت را زمین بزنند و شکل گیری یک «شبکه رسانه ای» در کشور برای تخزیب دولت، حکایت از همین امر دارد. نهادهای روابط عمومی با اندیشه و فکر جدید و خلاقیت باید در برابر این تحرکات روشنگری کنند و کمک به دولت برای پیشرفت کشور را وجهه همت خود قرار دهند.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم در کشور فضای باز فرهنگی و سیاسی ایجاد شود تا همه سلایق بتوانند حرفشان را بزنند بدون این که تخریبی صورت گیرد و یا این که منافع ملی به خطر بیفتد. متاسفانه بسیاری از نقدهایی که صورت می گیرد از جنس تخریب است به طوری که یک «شبکه رسانه ای بر علیه دولت» شکل گرفته که گویا هیچ کاری جز مقابله با دولت ندارد.
 
روابط عمومی، یک حرکت انسانی است
در ابتدای این نشست، «دكتر محمد مهدي مظاهري»، رئيس كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با اشاره به اهمیت این كنفرانس اظهار داشتند: اين كنفرانس به عنوان بزرگترين رويداد علمی روابط عمومي در كشور، نيازمند همكاري و تلاش هاي بيش از پيش مسئولين و كارگزاران روابط عمومي است.

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزودند: روابط عمومی، یک حرکت انسانی برای گسترش میان سازمان وجامعه است که محورهای اصلی آن «چگونگی ارتباط» و «نتایج ارتباط»است. چنانچه این محورها مکمل یکدیگر و در راستای تقویت یکدیگر باشند، می توانند حوزه روابط عمومی را از منظر یکپارچه بودن در سطح متعالی آشکار سازند.
 
نمي  توان درعصر ارتباطات از نقش روابط عمومي غافل ماند

دکتر هادی کمرئی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی نیز عنوان کرد: اگر بخواهیم در روابط عمومی و افکار عمومی تاثیرگذار باشیم، باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی افزود: اگر روابط عمومی کار خود را دقیق، علمی و کارشناسی شده مدیریت کند، دیگر هیچ شبکه مجازی قادر به مقابله با این نوع مدیریت نخواهد بود. بنابراین باید با تغییرات و تحولات جهان پیش رفت و مواظب بود که دچار روزمرگی نشویم.

کمرئی گفت: نمي  توان در عصر ارتباطات زيست ولی از نقش روابط عمومي درجامعه دستخوش آن همه تغييرات پرشتاب و درهم تنيده غافل ماند.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی تصریح کرد: جامعه امروز ايران به سوي گشودگي، حقوق مداري و مشاركت جويي هر چه بيشتر پيش مي رود. دراين ميان همكاري نهادهاي علمي و تخصصي و سازمان هاي اداري و اجرايي درسطوح دولتي و غيردولتي كارساز است كه در عرصه هاي اطلاع رساني،تبليغات وفرهنگ سازي،متناسب با دانش نو به مدون سازي فعاليت ها برمدار يكپارچگي،عنايت مضاعفي داشته باشند.

وی ادامه داد: ارتباط مستمر ميان حلقه هاي زنجيره فعاليت هاي روابط عمومي ضرورتي گريزناپذير است ومي توان با مدد كارشناسان و كارگزاران فعال روابط عمومي وتشريك مساعي،سطح توانايي اين نهاد را در كشور به عنوان نهادي موثر و هدايت گر ارتقا داد.
 
گفتمان روابط عمومي شفاف و صادق بايد به گفتمان ملي تبديل شود

دکتر حسن بشير دبیر کمیته علمی کننفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: بنظر مي رسد که سخنان جنابعالي در دهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ایران که در سال گذشته برگزار شد (1392) و بر روابط عمومي شفاف محور، با صداقت و به دور از تملق و گزافه گويي و دروغ تاکيد گرديد، تاثيرات خوبي بر فضاي ارتباطي اين حوزه در کشور داشته است. اين گونه مسائل مربوط به روابط عمومي و پالايش کردن آن از بداخلاقي هاي ارتباطي بايد به يک گفتمان ملي تبديل شود. بنابراين شايد لازم باشد که هر از چند گاهي جلساتي در اين زمينه برگزار کرد و به اين گفتمان ملي به شکل مناسب و به دور از کليشه هاي معمول دامن زد.

وی افزود: مساله ديگري که اهميت دارد، حمايت عملي دولت از حوزه روابط عمومي و خانواده بزرگ روابط عمومي هاست. روابط عمومي ها در کشور، اعم از دولتي و غير دولتي مي توانند به کمک دولت آمده و در جهت تحقق اهداف آن بيش از پيش گام بردارند. اين مساله نيازمند تعامل دو سويه دولت با روابط عمومي ها به ويژه روابط عمومي هاي غيردولتي است که بنظرم گاهي از روابط عمومي هاي دولتي به دليل گستردگي آنها از اهميت خاصي برخوردار هستند.

بشیر در ادامه پیشنهاد کرد: ايجاد يک نظام حمايتي از روابط عمومي مساله ديگري است که بايد مورد توجه قرار گيرد. هدف از اين نظام ايجاد يک نظام دولتي که بار ناخواسته اي بر دوش دولت بگذارد نيست، بلکه اتفاقا جريان مردمي حاکم بر ساختار روابط عمومي، راه درستي است که بايد همچنان ادامه يابد، اما اين جريان نيازمند حمايت قانوني و نظامند از طرف دولت است.

دبیر کمیته علمی کننفرانس بین المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: روابط عمومي ها مي توانند بخوبي به مراکز اطلاع رساني، پيام سازي و مشارکت دهي مردم در جهت تحقق اهداف نظام در سطوح مختلف باشند و گر چه هم اکنون تا آنجا که مقدور هست به وظايف خود عمل مي کنند اما مي توانند با حمايت و تعامل متقابل به اين همکاري ها سرعت بيشتري بخشند.
 
قدرت روابط عمومي در اثرگذاري بر مخاطبان مغفول مانده است
محمود مختاريان استاد دانشگاه به نقش روابط عمومي‌ها كه مي‌توانند به عنوان بازوي اجرايي بخش فرهنگ در كنار دولت و وزارت ارشاد باشند، اشاره كرد و خواستار بسترسازي وزارت ارشاد در به روز شدن روابط عمومي‌هاي كشور، آموزش روابط عمومي در سراسر كشور در دوره‌هاي كوتاه‌مدت - كه نياز امروز مديران ما در اين بخش است - شد.

وي با اشاره به تفكر دولت اعتدال و اميد در مورد تك‌صدايي نبودن گفت: هم‌اكنون 50 هزار كودك زير 10 سال در كشور داراي وبلاگ شخصي هستند، همچنين 20 ميليون جوان ايراني در فيس‌بوك فعاليت مي‌كنند و بر‌اساس آمار 50 درصد جمعيت كشور از اينترنت استفاده مي‌كنند، با اين اوصاف روابط عمومي‌ها مي‌توانند با استفاده از شبكه مجازي پيام دولت اعتدال را به مخاطبان در ايران و جهان برسانند.

مختاريان تأكيد كرد در ايران همچنان قدرت روابط عمومي در اثرگذاري بر مخاطبان به عنوان نقطه ارتباط مردم، رسانه و سازمان مغفول مانده است.
 
حرفه روابط عمومی باید در طی سال های آتی در رده پنج شغل اول مهم کشور قرار گیرد

ناصر رزاق منش مشاور انجمن متخصصان روابط عمومی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر  طرح اندیشه نو و فضای جدید در عرصه فرهنگی کشور قدردانی کرد.

وی افزود: این رویکرد که با جرات و شجاعت تمام مطرح گردیده بدون تردید تاثیر بسیار مثبتی در روابط اجتماعی داشته وخواهد داشت. همچنین نگاه بین المللی و جوامع دیگر دنیا را به ایران وایرانیان تغییر و به سمت وسوی مثبت قرهنکی گرایش داده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان راهداری گفت: موضوع دیگر که باید مطرح گردد این است که نگاه فعالان روابط عمومی به ویژه مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی و حاکمیتی به سمت وسوی شخص جنابعالی به عنوان مسئول ارشد وزارتخانه ای که احساس می شود مسئولیت اصلی فرهنگی واجتماعی کشور را بر عهده دارد،می باشد.

رزاق منش در پایان گفت: بنده و همکارانم در حوزه روابط عمومی در جهت ارتقاء جایگاه سازمانی، حصول مطالبات صنفی و مسائل مشابه به جای اینکه از مجموعه شورای اطلاع رسانی دولت و یا حوزه رسانه ای دولت انتظارداشته باشیم از جنابعالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع حمایت و پشتیبانی را داشته، با این امید که حرفه روابط عمومی در طی سال های آتی جایگاهی همچون کشور های توسعه یافته و در زمره پنج شغل اول مهم کشور قرار گیرد.
 
مسئله بازنشستگی پیش از موعد شاغلان روابط عمومی باید تسریع شود
 در این نشست، محمد صراف زاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: تقویت و ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی و خصوصی،مراکز تصمیم ساز و تاثیر گذار و ارتباط مردمی از عمده راهبردهای این نهاد حرفه ای است. 

صراف زاده پیشنهاد کرد در کشور شرکت ها و موسسات روابط عمومی شکل بگیرد تا برای کارفرمایان در حوزه های مختلف کارهای روابط عمومی بطور تخصصی انجام گیرد و از این رو حمایت وزارت ارشاد را خواستار شد.

وی افزود: توجه به روابط عمومی در نهاد ها و موسسات خصوصی با رویکرد پاسخگوئی از ضروریات است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران اظهار داشت: با عنایت به اینکه فعالیت های روابط عمومی بسیار گسترده و شبانه روزی است فشار مضاعفی بر نیروهای شاغل در این حوزه وارد می شود بنابراین چندی پیش مسئله بازنشستگی پیش از موعد آن مطرح شده بود که از مقام عالی وزارت درخواست دارد که در تصویب آن تسریع نمایند. 

نيازمند تغيير فعاليت روابط عمومي ها از سنت به مدرنيته هستيم

مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت پتروپارس در دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حرفه روابط عمومي را كاري پر مشغله و پر استرس دانست.

مهندس ميرباقري با اشاره به سابقه هشت سال كار در بخش فني و مهندسي شركت پتروپارس در مناطق عملياتي خشكي و دريا، تصريح كرد: استرس و فشار كاري در آن هشت سال با وجود سختي فراوان كار در گرماي 50 درجه و رطوبت 90 درصد جنوب كشور و دوره هاي زماني دو ماهه دور از خانواده، به اندازه دو سالي كه در روابط عمومي مشغول به كار هستم نبود.

وي افزود: همكاران شاغل در روابط عمومي به دليل آنكه در اتاق شيشه اي كار مي كنند و در معرض قضاوت عموم مخاطبان قرار دارند، بسيار آسيب پذير اند و از طرفي چون هيچ ابزار و اهرم قدرتي ندارند، طبيعتا مظلوم واقع شده و در داخل و خارج سازمان انگشت اتهام به سوي آنها دراز است.

مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت پتروپارس با تاكيد بر آنكه تنها پشتوانه روابط عمومي ها، حمايت، پشتيباني، اعتقاد و توجه سازمان و در راس آن مدير ارشد سازمان است، خاطرنشان كرد: اگر در بدنه فني يك اشتباهي رخ دهد، حتي اگر هزاران دلار خسارت به بار آورد، كسي متوجه نمي شود و بازتاب چنداني ندارد؛ اما اگر در روابط عمومي اشكال كوچكي بوجود بيايد و از 100 درصد هر كاري، 99 درصد آن انجام شود و فقط يك درصد باقي بماند، همه آن يك درصد كمبود را مورد بازخواست قرار داده و روابط عمومي در مقابل همه بايد پاسخگو باشد.

وي تغيير نگاه مديران ارشد را مهمترين عامل بازگشت روابط عمومي به جايگاه خود دانست و اذعان داشت: مديران با حمايت از روابط عمومي ها و بها دادن به نوع كاري كه در حال انجام است،‌ بايد جايگاه مديران روابط عمومي ها را در حد مشاور و دستيار ويژه عالي ترين مقام آن سازمان ارتقا دهند كه اين امر مي تواند موجب ارتقاي جايگاه روابط عمومي شده و فراگرد دو سويه انتقال پيام ميان سازمان و ذي نفعان را تسهيل نمايد و از رهگذر آن مزايا و منافع بسياري دريافت گردد.

ميرباقري با اشاره به ضرورت تغيير نگاه روابط عمومي ها از فعاليت هاي سنتي و روزمره به سمت مباحث مدرن و روز دنيا در اين حوزه اظهار داشت: وظيفه روابط عمومي ها خروج از پوسته ستني و حركت به سمت مفاهيم جديد در حوزه روابط عمومي و خلاقيت در اين زمينه است. 
 
در پي ارتقاي جايگاه علمي روابط عمومی ها باشيم

علیرضا مهدوی شاهرودی مشاور فرهنگی استاندار و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با تاكيد بر اينكه هدف ما اطلاع رساني است افزود:يكي از نكات مهم در روابط عمومي آن است كه در پي ارتقاي جايگاه علمي خود باشيم. روش هاي قديمي ديگر پاسخگو نيست زيرا در حال پشت سرگذاشتن دوران مدرن هستيم.

وي افزود: يكپارچگي از ديگر نكات مورد اشاره است. معنا ندارد كه در يك سازمان از هر طبقه آن يك صدا بلند شود و اين يكپارچگي نيازمند تمركز در اطلاع رساني است و اگر در هر سازمان بخش هاي مختلفي متولي اطلاع رساني باشند نمي توان به هدف رسيد.
 
ایجاد یک تشکل فراملی در حوزه روابط عمومی الزامی است

دکتر شهاب اکبریان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جامعه نیازمند روابط عمومی حرفه ای است؛ اگر بخواهیم در راستای اهداف عالی کشور گام برداریم باید این مسیر را هموار کنیم.

وی افزود: افرادی که اینجا هستند دغدغه روابط عمومی دارند و به نظر می رسد ایجاد یک تشکل فراملی در حوزه روابط عمومی که بتواند تصویر ایران را در جهان مدیریت نماید از الزامات این دوره باشد و می تواند بازوی توانمندی برای دولت تدبیر و امید باشد.
 
آموزش و ارتقای سطح علمی مديران روابط عمومی غیرقابل اجتناب است

همچنين در اين جلسه، مهندس قربانعلی تنگ شير با تاکيد برلزوم توجه بيشتر دولت به روابط عمومی ها، گفت: در سال های اخير بخش خصوصی در توسعه فعاليت های روابط عمومی نقش بسزائی داشته و به همين دليل توجه دولت و مديران ارشد سازمان ها به روابط عمومی ها بسيار ضروری به نظر می رسد.

نائب رييس انجمن متخصصان روابط عمومی افزود: ارتقاء سطح علمی مديران روابط عمومی و همکاری صدا و سيما در معرفی توانمندی ها و جايگاه روابط عمومی در معادلات اجتماعی، سياسی و سازمانی از مواردی است که توجه ويژه می طلبد و لازم است در اين زمينه با کمک دولت، برنامه ريزی های خاصی صورت گيرد.
 
 اظهار امیدواری رییس موسسه کارگزار روابط عمومی از پویایی حرفه و صنعت روابط عمومی

در پایان، مهدی باقریان دبیرکل کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه روابط عمومی ارائه کرد.

رییس موسسه کارگزار روابط عمومی انجام بیش از 50 پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای، انتشار بیش از 50 عنوان کتاب در حوزه روابط عمومی، برگزاري بیش از 80 دوره آموزشی روابط عمومی و راه اندازی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران با عنوان «شارا» را به عنوان مهمترین فعالیت های این موسسه در سال های اخیر نام برد.

وی ادامه داد: یکی از مسوولیت های کلیدی موسسه کارگزار روابط عمومی، ارایه برنامه های آموزشی با کیفیت بالاست. کارگزاران روابط عمومی با شرکت در دوره های آموزشی دانش پذیر و دریافت اطلاعات حیاتی می توانند در عرصه فعالیت های حرفه ای و سازمانی چهره موفقی از خود نشان دهند. 

به گفته باقریان، دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران تاکنون بیش از 100 موقعیت آموزشی در حوزه های مختلف روابط عمومی در دو سطح داخلی و بین المللی فراهم آورده است.

وی در خصوص فعالیت های موسسه کارگزار روابط عمومی در حوزه نشر گفت: تاسیس انتشارات کارگزار روابط عمومی، انتشار فصلنامه " کارگزار روابط عمومی”، دو فصلنامه «روابط عمومي الكترونيك»، نخستين سالنامه تخصصي روابط عمومي ايران، انتشار نخستين «سرود روابط عمومي»، دایره المعارف روابط عمومی در دو جلد نفیس، نخستین فرهنگ جامع روابط عمومی، انتشار نخستين تمبر روابط عمومي در ايران، انتشار کتاب «استانداردهای روابط عمومی»، و ... از جمله اقداماتی است که موسسه کارگزار روابط عمومی موفق به انجام آن شد.

باقریان، برگزاري نخستین كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي در ايران و برگزاری ده دوره آن تا سال 1392، هفت دوره آموزش بين المللی برای كارگزاران روابط عمومي ايران در مالزی به عنوان نخستین دوره های آموزشی روابط عمومی ایران در خارج از کشور، نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در مالزي توسط موسسه كارگزار روابط عمومي و دانشگاه اسلامي مالزي در کوالالامپور(1390)، دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در ایران، نخستين دوره آموزشي اينترنت در روابط عمومي در ايران، نخستين همايش بين‌المللي روابط عمومي دو (PR 0.2) نخستین همایش زن و روابط عمومی و برگزاري مراسم گراميداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومي در جهان در ايران را به عنوان فعالیت های آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی در داخل و خارج کشور عنوان کرد.

بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران، دريافت اعتبارنامه بين‌المللي روابط عمومي (ARR) براي نخستين بار در ايران، دريافت نخستين جايزه روابط عمومی کشور های اسلامی از نخست وزير مالزی، برگزاري دومين دوره جوايز ممتاز جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، پیشنهاد بنیانگذاری " نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری نخستین دوره آن در تالار وحدت، امضاي نخستين تفاهم‌نامه همكاري بين‌المللي روابط عمومي ايران بين موسسه كارگزار روابط عمومي و كمپاني گلوبال تائيتيم (تركيه)، امضای نخستین تفاهم نامه بین المللی با موسسه روابط عمومی مالزی، انجمن روابط عمومی اندونزی و آکادمی بازاریابی کره جنوبی، امضاي تفاهم‌ نامه دوجانبه همكاري بين موسسه كارگزار روابط عمومي و خبرگزاري رسمي مالزی «برناما» در كوالالامپور از دیگر فعالیت های این موسسه است.

باقریان ضمن تشکر صمیمانه از استقبال و حمایت های جدی مدیران و کارشناسان روابط عمومی از جریان های علمی به ویژه موسسه کارگزار روابط عمومی اظهار امیدواری کرد در سال های آتی شاهد استمرار این حمایت ها و همچنین پویایی و رشد بیش از پیش حرفه و صنعت روابط عمومی در کشور باشیم.

گفتنی است در این جلسه جمعی دیگر از فعالان روابط عمومی در خصوص مسائل مختلف حوزه روابط عمومی گزارشی را خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین