کد خبر: ۲۴۵۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲

دادستان تهران: اموال مه‌آفرید امیر خسروی از طریق مزایده فروخته شد

این پرونده 3 مجرم اعدامی دیگر به نام‌های بهداد بهزادی ، ایرج شجاعی و سعید کیانی‌زاده دارد. همچنین دو نفر به حبس ابد، دو نفر نیز تبرئه و 32 نفر نیز به زندان و انفصال از خدمت محکوم شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان تهران گفت: پس از اینکه اموال مه‌آفرید امیرخسروی از طریق مزایده فروخته شد، چون بخش اصلی حکم که جزای نقدی بود عملی شد در سحرگاه امروز محکوم به دار مجازات آویخته شد.
 
به گزارش فارس، عباس جعفری دولت آبادی در رابطه با اجرای حکم اعدام مه‌آفرید امیر خسروی اظهارداشت: اموال محکوم از طریق مزایده فروخته شد و چون بخش اصلی حکم که جزای نقدی بود عملی شد در سحرگاه امروز محکوم به دار مجازات آویخته شد و بنابراین اجرای یکی از مهمترین پرونده‌های اصلی اقتصادی در کشور اجرا شد.
 
مه‌آفرید امیر خسوری صبح امروز شنبه 3 خرداد ، بعد از تائید حکم اعدامش در دیوان عالی کشور در محل زندان اوین به دارمجازات آویخته شد.
 
گفتنی است این پرونده 3 مجرم اعدامی دیگر به نام‌های بهداد بهزادی ، ایرج شجاعی و سعید کیانی‌زاده دارد. همچنین دو نفر به حبس ابد، دو نفر نیز تبرئه و 32 نفر نیز به زندان و انفصال از خدمت محکوم شدند.
 
مه‌آفرید امر خسروی مجرم اول و اصلی پرونده‌ای است که به پرونده فساد بزرگ مالی معروف شد، این پرونده اواخر شهریور سال 90 با ابلاغ رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور را راهی اهواز کرد تا از نزدیک پیگیر ماجرا باشد.
 
این پرونده 10 هزار صفحه‌ای به علت پیچیدگی در تاریخ 90.11.24 به تهران ارجاع شد تا زیر نظر مستقیم دادستان کل کشور و با ریاست قاضی سراج رسیدگی شود.
 
مه‌آفرید امیر خسروی در عمر کوتاه اقتصادی خود، میلیاردها تومان به دست آورده بود که 57 شرکت بزرگ و کوچک، 123 ملک و ده‌ها خودروی لوکس از جمله آنها است.
 
شایان ذکر است تاکنون 640 میلیارد تومان از این دارایی به بیت‌المال برگردانده شده است و به دلیل اینکه اموال این محکوم بیشتر از بدهی‌های آنها است پشتوانه خوبی برای وصول این بدهی‌ها محسوب می‌شود.
 
اخلال در نظام اقتصادی با تبانی و فساد در شبکه بانکی، توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه، گرفتن میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی از جمله اتهامات مه‌آفرید امیر خسروی است.
 
محمودرضا خاوری متهم فراری این پرونده که در کانادا حضور دارد به زعم برخی جعبه‌سیاه این پرونده محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین