کد خبر: ۲۴۵۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

ایران برای انتخابات سوریه، ناظر می فرستد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از سفر هیئت پارلمانی کشورمان به سوریه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه میزگرد نقش ایران در حل بحران های خارمیانه افزود: هیات پارلمانی ایران برای نظارت بر شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری سوریه در13 خرداد ماه ، به این کشور سفر می کند.
 
 
 بخشی از وجه 4،2 میلیارد دلاری ایران از طریق بانک های حوزه خلیج فارس واریز شد
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه پیش از این گفته شده بود که برخی کشورهای منطقه تلاش هایی برای واریز وجوه آزاد شده ناشی از توافق ژنو به حساب بانک مرکزی انجام داده اند گفت: در حوزه خلیج فارس به توجه به توافقی که برای بازگشت برخی اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران شامل 4،2 میلیارد دلار صورت گرفته بود، سیستم های بانکی در این حوزه اقداماتی را انجام داده اند و بخشی از این وجوه از طریق آنها به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شده است.
 
 ملاقات جربا با سرکرده منافقین در واقع خاتمه پرونده وی به عنوان یک معارض سوری است

 
امیر عبداللهیان درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر دیدار احمد جربا از سرکردگان معارضان سوری با مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین در پاریس گفت: از نظر ما احمد جربا به لحاظ سیاسی شخصیت ضعیفی به شمار می رود ضمن اینکه وقتی چنین فردی تشخیص این را نمی دهد که در سطوح خارجی با چه کسی دیدار کند، از نظر ما برای آینده سوریه نامناسب ترین فرد است.
 
وی افزود: ضمن اینکه منافقین تشکیلاتی مرده و فراموش شده در ایران هستند که به هیچ وجه نمی توانند از طریق پرونده سوریه خود را احیا کنند.
 
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما فکر می کنیم این ملاقات در واقع خاتمه پرونده جربا به عنوان یک معارض سوری است و نوعی خطای اساسی است که مرتکب شده است؛ منافقین هم نمی توانند این را فرصت جدیدی برای مطرح کردن خود قلمداد کنند.
 
 خالد مشعل ابهام در مواضع حماس درخصوص سوریه را برطرف کرد
 

معاون وزیر امور خارجه دیدار خود با مسئولان حماس در جریان سفر اخیرش به قطر را مفید و سازنده ارزیابی کرد و گفت: آقای خالد مشعل در این دیدار نکاتی را درباره تحولات منطقه مطرح کرد از جمله در ارتباط با موضوع سوریه که باعث شد برخی ابهامات نسبت به مواضع حماس از سوی وی که پیش از این در رسانه ها مطرح شده بود برطرف شود.
 
امیرعبداللهیان افزود: در این دیدار وی به صراحت از تلاش های سوریه و شخص بشار اسد در حمایت از گروههای فلسطینی و جریان مقاومت تشکر کرد و در عین حال تصور می کنم در روزهای آینده شاهد موضع گیریهای دقیق ایشان درباره تحولات سوریه باشیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال سفر خالد مشعل به ایران وجود دارد گفت: این سفر انجام خواهد شد اما هنوز زمان آن مشخص نیست.
 
معاون وزیر خارجه درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا در مورد سفر اخیرش به کشور یمن و شناسایی عوامل ترور شهید ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در یمن گفت: در گفت و گو با مقامات این کشور اعلام شد که خوشبختانه یکی از عوامل ترور شهید اسدی دستگیر شده و آنها به اطلاعات ارزشمندی در این باره رسیده اند.
 
وی درباره آخرین وضعیت نور احمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن نیز گفت: از گزارشاتی که بخشهای ذیربط یمن در باره وضعیت ایشان به ما ارائه کردند به این نتیجه رسیدیم که ایشان در سلامت کامل هستند و ما بسیار خوشبین شدیم که در آینده نزدیک شاهد آزادی وی باشیم.
 
 تنظیم زمان سفر دکتر ظریف به عربستان در دستور کار قرار دارد
 
معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره دعوت مقامات عربستانی از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به این کشور نیز گفت: تنظیم زمان سفر دکتر ظریف به عربستان در دستور کار قرار دارد اما زمان سفر من هنوز مشخص نشده و به طرف سعودی آن را اعلام نکرده ایم.
 
وی اضافه کرد: از جناب دکتر ظریف برای حضور در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی دعوت رسمی به عمل آمده است و در حال بررسی هستیم که یا ایشان و یا یکی از مقامات وزارت امور خارجه در این نشست شرکت کنند و در حال تنظیم زمان این سفر هستیم اما سفر دوجانبه به این کشور همچنان در دستور کار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین