کد خبر: ۲۴۶۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

منتجب نیا: مردم دست «دلواپسان» را خوانده اند

منتجب نیا ادامه داد: اگر این ها راست می گویند و بواقع دلواپسند چرا در هشت سال دولت پیشین که به حیثیت نظام خدشه و ضربه وارد شد سر سوزنی دلواپس نبودند و در مقابل اختلاس های سه هزار میلیاردی و خیانت هایی که به نظام شد نگران نشدند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دلواپسی که «دلواپسان» مطرح می کنند شعاری توخالی و فریبنده و شگردی برای تضعیف دولت است. این کار دلواپسان فریبکاری است که آن را با عنوان دلواپسی مطرح کرده اند، اما مردم دست آنها را خوانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین «رسول منتجب نیا» عصر شنبه در جمع خبرنگاران در هتل پارس اهواز افزود: این ها برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زمینه سازی کرده و می خواهند در مردم نسبت به دولت سوء ظن به وجود آورند.

وی افزود: نگرانی در اصل امری پسندیده است و همه باید دغدغه داشته باشند اما وقتی مجموعه ای که شرایط لازم را دارد، مورد اعتماد مردم بوده و همین مردم به آنها رای بالایی داده اند و افراد خوش سابقه ای هستند آمده و این وظیفه را به نمایندگی از سوی ملت به عهده گرفته و وارد صحنه شده اند دیگر جای نگرانی و دلواپسی وجود ندارد.

منتجب نیا گفت: وی اظهار کرد: شخصیتی مانند آقای روحانی که ده ها سال در مسایل داخلی و بین المللی کار کرده و وزیر امور خارجه ای که جزو دیپلمات های مجرب و کارآزموده است مورد اطمینان مردم هستند.

حجت الاسلام منتجب نیا گفت: در مسایل مهمی چون مساله هسته ای و سیاست های کلان کشور رییس جمهوری و وزیر امور خارجه تصمیم گیرنده نهایی نیستند، بلکه باید نظر رهبری لحاظ شود و بدون هماهنگی و جلب نظر معظم له امکان ندارد که رییس جمهوری و وزیر امور خارجه در خصوص چنین مسایلی تصمیم گیری کنند.

وی افزود: در دولت آقای خاتمی هم سیاست های اتخاذ شده حتی در تعلیق غنی سازی که برخی به غلط آن را خیانت قلمداد کردند رییس جمهوری و آقای خرازی تصمیم گیرنده نبودند؛ آیا با این ملاحظات جای نگرانی و دلواپسی و دغدغه برای انسانی باقی می ماند؟

قایم مقام حزب اعتماد ملی گفت: آنهایی که ادعای دلواپسی دارند بیشتر از نماینده کل ملت دلشان به حال نظام می سوزد؟ ما نمی خواهیم چهره برخی از اینها(مدعیان دلواپسی) را افشا کنیم وگرنه برخی از این ها سران جریان های بیگانه از نظام و انقلاب بودند و تناسبی با نظام ندارند.

منتجب نیا ادامه داد: اگر این ها راست می گویند و بواقع دلواپسند چرا در هشت سال دولت پیشین که به حیثیت نظام خدشه و ضربه وارد شد سر سوزنی دلواپس نبودند و در مقابل اختلاس های سه هزار میلیاردی و خیانت هایی که به نظام شد نگران نشدند؟

عضو هیات رییسه پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در هشت سال دولت آقای احمدی نژاد شاهد نه تنها یک نوع گفتمان مبتذل پوپولیستی که گفتمان مبتذل سیاسی بودیم و ادبیاتی که مسوولان اجرایی به کار می بردند نه تنها مورد قبول جهان امروز نبود که به نوعی از ابتذال و انحطاط فرهنگی حکایت می کرد.

وی اضافه کرد: تغییر این نوع گفتمان آن هم با اهتمام انسانی، اسلامی و مترقی بسیار موثر بود؛ آنچه در دوران صدارت آقای خاتمی شاهد بودیم گفتمان فرهنگی و سیاسی بود که در خارج از کشور هم بسیار مقبول واقع شد و توانست فرهنگ و ادبیات کشور را در مدتی طولانی تغییر دهد اما طوفانی که در هشت سال دولت پیشین آمد بسیاری از ساختارها را ویران کرد.

وی گفت: ما هنوز آثار گفتمان خاتمی را در جامعه شاهدیم و آقای روحانی هم از نظر گفتمان و ادبیات این ویژگی ها را دارد.

حجت الاسلام منتجب نیا ادامه داد: در هشت سال دولت پیشین به قدری خفقان و سانسور در کشور حاکم شده بود که صحبت از آزادی قلم و بیان و مسایل مشابه آن به عنوان جرم و اتهام تلقی می شد که آقای روحانی با فضایی چنین شدید مقابله کرد.

وی گفت: قدم هایی برای آزادسازی فضای سیاسی برداشته شده که مساله حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات یکی از اینهاست؛ در دولت پیشین اگر دستگاه قضایی چند نشریه را تعطیل و یا توقیف می کرد خود دولت نه تنها آن را تقبیح نمی کرد، بلکه در این زمینه پیشقدم هم بود، اما امروز دولت روحانی خود یکی از معترضان این مساله است.

وی اضافه کرد: در دولت پیشین احزاب را به عنوان ستون پنجم تلقی می کردند و به اشکال مختلف فرهنگ حزب ستیزی را رواج می داند، اما روحانی در گفتار و رویه خود این مساله را رد کرد و وزارت کشور نشستی با نمایندگان احزاب برگزار و در جهت حمایت از اینها اقدام کرده است.

منتجب نیا گفت: خیلی ها در برابر منطق و روش آقای روحانی مقاومت کرده اند و گروه های افراطی می خواهند اجازه ندهند که شعارهای او در جامعه جامه عمل پوشانده شود. باید از امکانات موجود استفاده و در مقابل خودسری ها و گستاخی ها ایستادگی کرد و از مردم هم کمک خواست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین