کد خبر: ۲۴۶۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

جهانگیری: هماهنگی قوای سه‌گانه نقطه قوتی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی است

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که همدلی و همراهی میان قوای سه گانه وجود دارد، گفت: این هماهنگی، نقطه قوت نظام و ظرفیت مناسبی برای تشریک مساعی در پیگیری پرونده های تخلفات مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «اسحاق جهانگیری» در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مطالبات معوق بانکی افزود: البته این امر باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، حمایت از صنعت گران و تولید کنندگان و با نگاه کارشناسی دقیق انجام شود.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان سه قوه برای پیگیری دقیق و مجدانه پرونده بدهکاران کلان بانکی ضروری است. 

بر اساس این گزارش، نمایندگان قوه قضاییه نیز در این نشست بر آمادگی و اراده جدی این قوه برای همراهی در وصول مطالبات معوق بانکی تاکید کردند.

در این نشست، بانک مرکزی گزارشی از وضعیت مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور ارایه کرد و توضیحاتی درباره تشکیل کمیته رسیدگی به مطالبات غیرجاری در بانک مرکزی و عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی این کمیته بیان کرد. 

بر این اساس، مقرر شد از این پس این کمیته با حضور نمایندگان قوای سه گانه برگزار شود و نتیجه اقدامات خود را به ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش کند.

** از بین رفتن زمینه تخلف در ستاد مدیریت سوخت

همچنین معاون اجرایی رییس جمهوری در این نشست از بررسی های صورت گرفته در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت طی سالهای گذشته خبر داد و تاکید کرد با انجام بازرسی و حسابرسی، دستگاه های نظارتی گزارش کاملی از تخلفات انجام شده دراین ستاد تهیه کرده و با اقدامات و اصلاحات انجام شده زمینه هر گونه تخلف جدید از بین رفته است. 

در این نشست، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای دادگستری و اموراقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، دادستان تهران، رییس دیوان محاسبات کشور و رییس سازمان بازرسی کل کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین