کد خبر: ۲۴۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

آمار رسمی خسارات طوفان در تهران اعلام شد

جانشین شهردار و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تشریح جزئیات و خسارات طوفان تهران شمار مصدومان آن را 81 تن اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد صادقی در این‌باره گفت: طوفان روز دوشنبه در مجموع پنج کشته بر جای گذاشت که مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.

او گفت: همچنین 81 نفر از شهروندان نیز مجروح شدند که علت آن چهار مورد تصادف ماشین، 24 موردضربه و جراحت(تروما)، 19 مورد آسیب مغزی و 34 مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.

صادقی در خصوص خسارات وارده نیز با اشاره به شکسته شدن 2554 اصله درخت در سطح شهر گفت: 109 مورد سقوط تابلو، 35 مورد سقوط داربست ، هشت مورد شکستگی تیر برق و 39 مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده که 19 مورد پست برق از مدار خارج و 1128 مورد خاموشی رخ داده و همچنین به128 خوردو آسیب وارد شده است.

او در خصوص واکنش نیروهای عملیاتی بلافاصله بعد از حادثه گفت: تمامی گروه‌های عملیاتی واحدهای خدمات شهری شهرداری تهران وارد عملیات شدند و سازمان آتش‌نشانی به تنهایی 505 مورد عملیات انجام داده است. همچنین پلیس راهور برای جابجایی درختان افتاده در معابر توسط جرثقیل به سرعت نسبت به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و عادی‌سازی حرکت خودرو‌ها اقدام کرد و جمعیت هلال احمر نیز 15 تیم امدادی خود را به محل حوادث اعزام کرد.

او همچنین با اشاره به اقدامات مربوط به تامین ایمنی مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: همزمان با فعال سازی مرکز عملیات اضطراری سازمان ، طی ابلاغیه‌ای به شهرداری‌های مناطق22گانه نسبت به مواردی همچون بازدید کانال ها و مسیل‌ها، آمادگی ستادهای عمومی و تخصصی ، آماده بکار بودن تجهیزات، بازدید‌های فنی و ایمن سازی تجهیزات، بررسی مبادی ورودی و خروجی منطقه، تثبیت بلندگوهای صحن حرم‌مطهر، مستحکم‌سازی ایستگاه‌ها و چادرهای خدماتی محدوده حرم و موارد مشابه توصیه‌ها و دستورات لازم صادر شد.

او گفت: ده ها توصیه عمومی و تخصصی نیز به کمیته‌های امنیت و انتظامات، توزیع نیروی برق، حمل و نقل و ترافیک، گاز ، آتش نشانی، سوخت‌رسانی، آب و فاضلاب، تریاژ و تخلیه مجروحان و مخابرات اعلام شد از جمله آنکه سامانه فرماندهی حادثه سازمان های خود را فعال و نسبت به احراز آمادگی گروه‌های عملیاتی و کنترل سازه‌ها و تاسیسات خود اطمینان حاصل کنند.

صادقی با بیان اینکه مرکز فرماندهی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در روز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و با توجه به تغییرات شدید جوی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید و طوفان تا پایان روز خرداد فعال است، گفت: طی فراخوان بعمل آمده از سوی معاونت آمادگی، عملیات و امور مناطق سازمان از سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهر تهران، نمایندگان و اعضای سازمان‌های امدادی، خدماتی و مدیریت شهری از جمله جمعیت هلال احمر استان تهران،سازمان هواشناسی، مرکز اورژانس، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ، نیروی انتظامی، شرکت گاز و نماینده شبکه پنج سیما در این جلسه شرکت کردند و ضمن بررسی شرایط موجود و آمادگی‌های لازم ، رصد پیامدهای حوادث طوفان اخیر ، نسبت به آمادگی بیشتر هماهنگی‌های لازم را اتخاذکردند.

صادقی با تاکید بر جایگاه ستاد و شورای هماهنگی مدیریت بحران و نقش تعامل ، هماهنگی، مدیریت واحد حادثه و تشکیل سامانه فرماندهی حادثه گفت: به هر حال حوادث طبیعی همواره احتمال وقوع دارند و راه کاهش مخاطرات آن ، به کار بستن شیوه‌های پیشگیری،افزایش توان آمادگی سازمان‌ها و شهروندان ، آموزش عمومی و تمرین مستمر است.

به گزارش ایسنا، او گفت: رسانه‌های جمعی نیز به سرعت اخبار و توصیه‌های اعلام شده را منتشر کردند و فضای انتشار اطلاعات غیر واقع و شایعات به سرعت تحت کنترل قرار گرفت.در جلسه ستاد هر یک از نمایندگان سازمان‌های عضو گزارشی از فعالیت های سازمان متبوع خود را در زمینه پیشگیری ، آمادگی و مقابله ارائه دادند و هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه های هر یک از سازمان ها تا پایان روز چهارم بعمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین