کد خبر: ۲۴۶۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱

نگاه آسوشیتدپرس به بازیکنان کلیدی ایران در جام جهانی برزیل

با نزدیک شدن به بازی های جام جهانی برزیل، تیم ایران در گروه F با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی بازی دارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس با بررسی بازیکنان مطرح تیم ملی ایران معتقد است تیم ملی کشورمان شانس پیروزی در گروه خود را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: با چندین بازیکن مستقر در اروپا، ایران با تجربه ای بین المللی به سوی جام جهانی می رود. بازیکن فوروارد تیم ملی ایران "رضا قوچان نژاد” متولد هلند است در حالی که "اشکان دژاگه” در آلمان بزرگ شده و بیشتر دوران ورزشی خود را پیش از رفتن به تیم فولهام در لیگ برتر انگلیس در لیک بوندسلیگای آلمان  گذرانده است. دروازه بان "دانیل داوری” نیز متولد آلمان است و در بوندسلیگا بازی می کند. تلفیق این بازیکنان با "جواد نکونام” کاپیتان تیم و یکی از با تجربه ترین بازیکنان ایران، از این تیم، تیمی با داشتن فرصت پیروزی در گروه خود ساخته است.

در ذیل نگاهی به این پنج بازیکن برجسته ایرانی می اندازیم:

 به گزارش پیام نو به نقل از آسوشیتدپرس، رضا قوچان نژاد که اخیرا به دلیل تاخیر ویزا به تیم ملی پیوسته است متولد هلند است و به عنوان فوروارد در تیم چارلتون بازی می کرده و نقش مهمی در موفقیت ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ داشته است.  او در طی ۱۱ بازی ۹ گل به ثمر رسانده است. پیش از بازی های جام جهانی وی از تیم چارلتون انگلستان بیرون آمد. این بازیکن که ملقب به "گوچی” است یکی از بزرگترین ستاره های تیم ایران در بازی های جام جهانی برزیل است.

"جواد نکونام” مدت طولانی کاپیتان تیم ملی بوده است. بازیکن خط میانی تیم الکویت عادت دارد که در زمان نیاز تیمش یک گل بزند و تاکنون ۳۷ بار در ۱۳۶ بازی بین المللی گلزنی کرده است. اکنون نکونام ۳۳ ساله مانند گذشته زمین بازی را پوشش نمی دهد ولی بازی را مانند همیشه می خواند. احتمالا امسال آخرین بازی جام جهانی اش است.

"مسعود شجاعی” اگرچه بازیکن با استعدادی در خط میانی است اما در عین حال می تواند بازی های بدی نیز ارائه کند. بازیکن تیم لاس پالماس، وقتی به خوبی بازی کند تیم ایران نیز خوب بازی می کند و او می تواند تغییراتی را ایجاد کند. صدمات وارده او را از نشان دادن بهترین بازی اش برای طرفداران اسپانیایی اش محروم کرد ولی به حد کافی او در فوتبال حرکات ناگهانی نشان می دهد. شجاعی به اندازه ای که باید گل نمی زند ولی می تواند برای دیگران فرصت ساز باشد.

"دانیل داوری” متولد آلمان یا می تواند شانس پیروزی ایران در برزیل باشد و یا باعث باخت این تیم شود، اگرچه او تنها در سه بازی بین المللی حضور داشته است هنوز سوال درباره حضورش به عنوان دروازه بان در تیم آینتراخت براشویگ مطرح است. تجربه اروپایی داوری یکی از دلایلی است که سرمربی تیم ملی ایران "کارلوس کی روش” او را انتخاب کرده است. با وجودی که او دروازه بان تیمی رده پایین در بوندس‌لیگاست با این وجود برای وی تمرین خوبی است. داوری در عرصه بین المللی درتیم ایران با وجود چندین اشتباه بزرگ در بازی با غنا توانست تاثیرگذار باشد. او هنوز نیازمند یاد گرفتن است ولی اگر در دفاع پیش از جام جهانی آماده شود می تواند چیزی باشد که ایران به آن احتیاج دارد.


"اشکان دژاگه” فوروارد تیم فولهام انگلیس می تواند در سمت چپ یا مهاجم بازی کند. دژاگه با بازی در تیم ولفسبورگ معروف شد. او پیش از حضور در این تیم در ۱۵۰ بازی در بوندس لیگا بازی کرده است . دژاگه ۲۷ ساله برای حضور در انگلستان زمان زیادی را صرف کرد ولی قابلیت خود را با قدرت دفاع و گل زدن نشان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین