کد خبر: ۲۴۷۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
جوانان ایرانی شایسته تقدیرند

پاسخ آیت‌الله هاشمی به درخواست جوانان برای بازگشت به نماز جمعه

آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان، با یادآوری پیروزی درخشان تیم ملی والیبال ایران بر تیم برزیل در بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال، گفت: این پیروزی هدیه اعضای تیم ملی به جوانان این سرزمین است كه شایسته تقدیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشیص مصلحت نظام با اشاره به نقش جوانان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و به ویژه 8 سال دفاع مقدس، گفت: جوانان ما، با پشتوانه غنی تمدن ایران و فرهنگ متعالی اسلام، در همه شرایط الهام بخش هستند و میتوانند در علم، دانش، تكنولوژی و مدیریتها بدرخشند.

به گزارش آفتاب، ایشان تدوین «منشور تربیتی نسل جوان» در گذشته را اقدامی برای هدایت برنامهها خواند و گفت: مسؤولین فعلی میتوانند با توجه به شرایط زمان در آن منشور تجدیدنظر كنند، امّا توجه داشته باشند كه در برنامهریزی برای جوانان نباید صرفاً سراغ محدودیتها و بستن پنجرهها بروند.

آیتالله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از كسانی كه با سؤاستفاده از آیینه روشن احساسات جوانان، به دنبال منافع باندی میگردند، گفت: جوانان سرمایههای نظام اسلامی هستند و استفاده از یك سرمایه ملی برای منافع باندی، خیانت به تشیع، انقلاب، ایران و مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در برگزاری جشن بزرگ بخشش و سخنرانی ارزشمند حجتالاسلام والمسلمین حاج حسن آقا خمینی در آن، گفت: عفو و بخشش در ذات ایرانیان مسلمان نهفته است و قرآن كریم با تأكید بر اهمیت «عفو» در دوام و بقای سطوح مختلف جوامع، به انسانها میآموزد كه لذتی كه در بخشش است، در انتقام نیست.

ایشان نگاه تك بعدی به اسلام را باعث دوری و كم توجهی طبقه تحصیلكرده جهان نسبت به فرهنگ قرآن دانست وگفت: بعضیها از كنار آیات مكرر قرآن كه بر عفو و بخشش تأكید میكنند، میگذرند و با استناد به آیه قصاص، حرفهایی میزنند كه در تفسیر اسرائیلیات هم نیست.

آیتالله هاشمی رفسنجانی آگاهی جوانان ایرانی نسبت به علم روز و استفاده درست از ابزار اطلاع رسانی را ستود و گفت: جوانان ایرانی حتّی در روستاهای دور افتاده، اخبار روز جهان، منطقه و داخل كشور را میدانند و تحلیل میكنند و این پدیده براساس منطق انسانی و تعالیم قرآن، فرخنده و مبارك است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ یكی از حاضرین كه گفته بود: «از طرف گروهی از جوانان تقاضای حضور مجدد در خطبههای نماز جمعه را دارم»، گفت: نماز جمعه یك تریبون سیاسی، عبادی برای نظام است و خطبههای آن به جای دو ركعت نماز، ایراد   می‌شود و نباید نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از كسی تعریف و تمجید كرد و به كسانی توهین كنند و تهمت بزنند.

در آغاز این دیدار آقای دكتر محمود گلزاری، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتها و برنامههای هفته جوان در كشور، گفت: برای اثبات چهره رأفت شیعیان و جلوه آن در جهان به مناسبت هفته جوان، جشن بزرگ بخشش را داشتیم كه امیدواریم ادامه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین