کد خبر: ۲۴۷۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

اظهارات سخنگوی "بنیاد اکبر رادی" در پی توقیف یک نمایش

سخنگوی بنیاد اکبر رادی درباره توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» که متن آن از آثار زنده‌یاد اکبر رادی است، ابراز عقیده کرد: وزارت ارشاد نباید به سادگی تابع نظرات مسئولان خارج از این وزارت‌خانه باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهزاد صدیقی در گفت‌و‌گویی با ایسنا، گفت: بنیاد رادی منتظر تصمیم‌گیری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به توقیف این نمایش است. مطمئنا تغییراتی که احیانا توسط شورای نظارت و ارزشیابی اداره هنرهای نمایشی به گروه اعلام شود از سوی بنیاد رادی هم پذیرفته خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم بلیت این نمایش را خریده‌اند و منتظر ادامه اجرای آن هستند، در این شرایط و چنین اجراهایی مسئولیت بر عهده شورای نظارت و ارزشیابی است باید از سوی وزارت ارشاد و اداره هنرهای نمایشی تمهیدی درست و منطقی نسبت به نمایش‌هایی که اجرایشان توسط مسئولانی خارج از وزارت ارشاد متوقف می‌شود، گرفته شود تا هر مسئولی نتواند جلوی اجراها را بگیرد. به خصوص در مورد نمایشنامه‌ای که پیش از این منتشر شده است و توسط شورای نظارت و ارزشیابی برای اجرا مورد پذیرش قرار گرفته است و مجوز آن صادر شده است.

سخنگوی بنیاد رادی تصریح کرد: مطمئنا هر نسلی از نمایشنامه‌نویسان این موانع و خطوط قرمز را می‌شناسند و همگی به مسائل دینی، ملی و به قانون اساسی کشور احترام می‌گذارند و هیچ‌کس نمی‌خواهد چیزی بنویسد که مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد، این موضوع هم برای تئاتری‌ها و هم برای غیرتئاتری‌ها امری پذیرفته شده است.

صدیقی اضافه کرد: اگر کسی با این مسائل مشکلی داشته باشد مطمئنا کارش به اجرا نمی‌رسد. در هر صورت بنیاد رادی منتظر واکنش مسئولان وزارت ارشاد خواهد بود و بعد به طور رسمی موضع خود را اعلام خواهد کرد.

نمایشنامه «تانگوی تخم مرغ داغ» نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان طبق اعلام وزیر ارشاد به دستور بخشی از قوه قضائیه اجرایش متوقف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین