کد خبر: ۲۴۷۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

ناپدري قاتل روبه‌روي قانون

سه هفته بعد از به قتل رسيدن پسر بچه هشت ساله توسط ناپدري‌اش در دستشويي دبستان امروز نخستين جلسه رسيدگي به اين پرونده در دادگاه كيفري استان قزوين برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش اعتماد، حوالي ظهر روز چهارشنبه 20 ارديبهشت ماه امسال ناپدري به مدرسه فرزند خوانده هشت ساله‌اش در قزوين رفت و با كشاندن پسربچه به داخل دستشويي دبستان او را با ضربات چاقوي پي‌در‌پي به قتل رساند و صحنه را ترك كرد.

 همكلاسي‌هاي پسربچه بعد از اينكه به دستشويي مدرسه رفتند با جسد غرق در خون دوست‌شان مواجه شدند و خبر را به مسوولان مدرسه رساندند.

ماموران پليس آگاهي قزوين و بازپرس قتل در مدرسه حاضر شده و تحقيقات خود را آغاز كردند كه در جريان اين تحقيقات و بررسي صحنه جرم مشخص شد كه قتل توسط ناپدري اين پسر بچه هشت ساله انجام شده و با گذشت چند ساعت از حادثه خبر رسيد كه ناپدري خود را به يكي ازكلانتري‌هاي قزوين معرفي كرده است و در اظهارات اوليه خود مدعي شده كه به دليل مشكلات خانوادگي با همسرش كه مادر اين پسربچه است دست به قتل فرزندخوانده‌اش زده است.

با رسيدن اين خبر و بازسازي صحنه قتل تحقيقات روي پرونده آغاز و در فرصتي پرونده به دادگاه كيفري استان ارسال شد اما به دليل اعترافات گوناگون قاتل بعد از اظهارات اوليه مبني بر اينكه در آن لحظه سلامت روحي و رواني نداشته است، پرونده دوباره به دادسرا ارسال شد كميسيون پزشكي براي رسيدگي به ادعاي قاتل تشكيل و سلامت روحي و رواني متهم به قتل توسط كميسيون پزشكي قانوني تاييد شد و دوباره پرونده به دادگاه كيفري استان انتقال پيدا كرد.

روز گذشته جمال انصاري، رييس كل دادگستري استان قزوين در خبري كه ايسنا آن را منتشر كرد از آغاز رسيدگي به اين پرونده در دادگاه كيفري استان قزوين خبر داد و گفت: پس از وقوع اين حادثه اقدامات قضايي به صورت جدي آغاز شد و دادسرا در يك فرصت كوتاه پرونده را به دادگاه كيفري استان ارسال كرد اما به دليل اينكه قاتل ادعاهاي مختلفي نظير اينكه از لحاظ رواني سالم نيست را مطرح كرد پرونده مجددا به دادسرا ارسال شد و دادسرا اقدامات تكميلي مانند تشكيل كميسيون پزشكي پيرامون اين موضوع را انجام داد و مشخص شد كه قاتل در زمان وقوع حادثه سلامت رواني كامل داشته است؛ بنابراين دادسرا مجددا پرونده را به دادگاه كيفري استان ارسال كرد.

 انصاري افزود: امروز نخستين جلسه رسيدگي به اين پرونده در دادگاه كيفري استان قزوين برگزار مي‌شود و همكاران ما در دادگاه كيفري تلاش مي‌كنند با رعايت تمام ضوابط قانوني همانند گذشته با قاطعيت در رابطه با اين پرونده تصميم‌گيري كنند زيرا اين موضوع به دليل اينكه در يك مكان آموزشي رخ داده موجب به وجود آمدن ناامني رواني بين مردم شده است.

مردم چه انتظاري از حكم دادگاه دارند؟

شماري از شهروندان قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار ما از انتظارشان از حكم دادگاه در مورد اين ناپدري گفتند. اكثر آنها از مسوولان رسيدگي به اين پرونده اين درخواست را داشتند كه ناپدري قاتل به اشد مجازات كه قصاص است محكوم شود و در مورد امنيت مراكز آموزشي به دليل اينكه فرزندان‌شان مدت زمان زيادي را در اين مكان‌ها سپري مي‌كنند تجديد نظري شود كه ديگر شاهد اين‌گونه اتفاقات دلخراش نباشيم.

انتظار شوراي شهر از دادگاه

خانم عطايي عضو شوراي شهر قزوين با اشاره به اين ماجرا گفت: با توجه به گسترش اين خبر در كشور نگران افكار عمومي هستند كه باعث مي‌شود مردم اعتماد خود را به مراكز آموزشي از دست بدهند بنابراين مسوولان بايد كه اولا از لحاظ ريشه‌يي به اين موضوع نگاه كنند و ثانيا حكم دادگاه براساس قانون مجازات اسلامي صادر شود و هيچ‌گونه تخفيفي در مورد اين موضوع به متهم داده نشود.

 فرخزاد نايب رييس شوراي شهر قزوين نيز ضمن تاكيد بر ريشه يابي اين واقعه گفت: بايد بتوانيم به گونه ايي علت حادثه را بيابيم كه افكار عمومي قانع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین