کد خبر: ۲۴۷۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

جراحی لاغری به درمان دیابت نوع دو کمک می کند

محققان سوئدی می گویند: جراحی لاغری کوچک کردن معده به درمان افراد چاق مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مطالعه محققان سوئدی نشان می دهد که جراحی کوچک کردن معده موجب کاهش عوارض دیابت در افراد چاق می شود.

به گزارش ایرنا از هلث، نتایج این مطالعه از آن جهت اهمیت دارد که ارتباط بین دیابت و چاقی به شرایط بحرانی و نگران کننده رسیده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرده که بیش از 29 میلیون نفر در آمریکا در سال 2012 مبتلا به دیابت بودند که این میزان آمار نگران کننده ای است.

دکتر لارس سیوستروم و همکارانش در دانشگاه گوتنبرگ سوئد در مطالعه ای دریافتند که میزان بهبودی عوارض دیابت نوع دو در بیمارانی که تحت عمل جراحی کوچک کردن معده قرار گرفته بودند 72 درصد بوده است.

درمان این بیماری و عوارض مرتبط با آن 245 میلیارد دلار در سال 2012 هزینه پزشکی در آمریکا به دنبال داشت که نسبت به پنج سال قبل 174 میلیارد دلار بیشتر است.

محققان در این مطالعه اثرات طولانی مدت جراحی های لاغری بر میزان بهبود دیابت و عوارض مرتبط با دیابت را بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد: نسبت بهبودی افراد مبتلا به دیابت نوع دو که تحت عمل جراحی کوچک کردن معده قرار گرفته بودند و دو سال از عمل جراحی آنها گذشته بود 72.3 درصد بود و این میزان در افراد چاقی که عمل جراحی کوچک کردن معده انجام نداده بودند 16.4 درصد بود.

محققان در بیانه ای اعلام کردند که انواع عمل جراحی لاغری با افزیش میزان بهبودی افراد چاق مبتلا به دیابت نوع دو ارتباط دارد.

دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز است که به علل مختلف تظاهر می کند و با درجات مختلف از کمبود انسولین ، یا عدم پاسخ به انسولین همراه است.

در کشورهای غربی ابتلا به دیابت به میزان 60 تا 90 درصد مربوط به عامل دریافت کالری اضافی، چاقی و در نتیجه مقاومت نسبی به انسولین است.

دیابت نوع دوم ، اغلب در بین افراد میانسال دیده می شود.

در دیابت نوع دوم ، کمبود انسولین به طور نسبی وجود دارد ولی مقاومت به انسولین می تواند در پیدایش بیماری اهمیت بیشتری داشته باشد.

این مطالعه در مجله American Medical Association منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین