داوطلبان پس از پرينت كارت شركت در آزمون از سایت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org در صورت وجود نقص احتمالي باید مطابق بند «ب» اين اطلاعيه به حوزه هاي رفع نقص كارت مندرج مراجعه کنند.
نحوه و زمان پرينت برگ راهنما و كارت شركت در آزمون
كليه داوطلبان متقاضي شركت در آزمون، براي پرينت كارت شركت با مراجعه به سایت و وارد کردن شماره سريال كارت اعتباري ثبت نام (12 رقمي) و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و كدرهگيري ثبتنام (16 رقمي) و نام و نام خانوادگي، كدملي و سريال شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از برگ راهنما و كارت شركت در آزمون تهيه کنند.
داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شدهاند بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروههاي آزمايشي دوم و سوم خود اقدام کنند.
داوطلبان اين آزمون براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه کنند. براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.
چنانچه داوطلبي به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات كاربري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي شود لازم است با همراه داشتن كارت ملي و يا شناسنامه عكسدار شخصاً از روز سه شنبه 3 تیر تا چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر براساس جداول مربوطه به باجه رفع نقص حوزه ذيربط مراجعه کنند.
محل رفع نقص كارت شركت در آزمون
محل رفع نقص كارت شركت در آزمون كليه داوطلبان گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي بر مبناي شهرستان محل اقامت فعلي آنان كه در بند 28 تقاضانامه ثبت نام، مشخصكردهاند به شرح جداول مربوطه و آدرس محل رفع نقصبه شرح جداول اطلاعيه است.
مغایرت های مهم برای رفع نقص کارت
چنانچه داوطلبان در كارت شركت در آزمون مغايرتي مشاهده کردند لازم است به شرح زير اقدام کنند.
با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3، 4، 7، 12، 13، 14، 15، 16، 17، 18 ، 19، 20، 21 و 23 (شامل نام خانوادگي و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع ديپلم، شماره ملي، سري و سريال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزي، منطقه اخذ ديپلم، سهميه، معدل كتبي نهايي ديپلم، محل اخذ مدرك ماقبل ديپلم ، محل اخذ مدرك ديپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پيش دانشگاهي، استفاده از بورسيه آموزگار، كارمندي، مدرك كارداني، دانشجوي دوره روزانه، دانشجوي انصرافي، اتباع خارجي و مدرك كارشناسي) كارت شركت در آزمون مشاهده کردند لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور در سايت سازمان و در قسمت ويرايش اطلاعات حداكثر تا تاریخ 7 تیر مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.
تبصره 1 ـ داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1384 به بعد است چنانچه خواستار ويرايش اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود است با توجه به اينكه در زمان ثبت نام اوليه نسبت به تأييد بندهاي فوق اقدام و كد سوابق تحصيلي دريافت کرده اند در اين مرحله هرگونه ويرايشي درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ويرايش اطلاعات منوط به هماهنگي سازمان سنجش و تأييد مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و محل اخذ مدرك ديپلم داوطلبان است.
تبصره 2 ـ داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ويرايش سال اخذ مدرك ديپلم (بند7) كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن است و در يكي از رشته هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي ديپلم خود را اخذ کرده و يا به يكي از رشته هاي مذكور تغيير مي دهند باید كد پيگيري آموزش و پرورش را از سايت سازمان دريافت و آن را در محل مربوط در صفحه ويرايش اطلاعات وارد کنند و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك ديپلم خود اقدام کنند.
تبصره 3 ـ درصورت مشاهده هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصيلي، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول يا غير مشمول بودن لازم است حداكثر تا تاريخ 10 تیرماه به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ ديپلم خود مراجعه کنند.
داوطلبان درصورتي كه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دين، زبان خارجي امتحاني، معلوليت و بهيار) كارت شركت در آزمون مشاهده کردند ضروري است از روز سه شنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر با به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر (كارت ملي و يا شناسنامه عكسدار) شخصاَ به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 اطلاعيه مراجعه کنند.
2 ـ چنانچه سهميه درخواستي داوطلبي غير از سهميه مناطق است و در بند 17 كارت شركت در آزمون سهميه مناطق درج شده است لازم است به این ترتيب عمل کند:
1 ـ 2 ـ كليه داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران براي اعلام مغايرت حداكثر تا تاريخ 7 تیر از طريق سايت سازمان سنجش به قسمت ويرايش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تكميل کنند . اطلاعات دريافتي به بنياد شهيد و امور ايثارگران ارسال مي شود و در صورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه درخواستي داوطلبان اعمال می شود در غير اينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نیست.
2 ـ 2 ـ ساير داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه (به جز داوطلبان مندرج در بند 1 ـ 2 فوق) براي روشن شدن وضعيت سهميه خود حداكثر تا تاريخ 10 تیر به ارگان مربوط (ستاد مشترك سپاه پاسداران، وزارت جهاد كشاورزي، ستاد نيروهاي مسلح) مراجعه کنند. بديهي است در صورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه در خواستي داوطلبان اعمال می شود در غير اينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نیست.
3 ـ چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب داراي اشكالاتي از جمله، فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و ... است، ضروري است از روز سه شنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر با به همراه داشتن 2 قطعه عكس 4 در 3، كارت ملي يا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقصحوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشكل برطرف شود.
4 ـ چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روي كارت شركت در آزمون چه به صورت عددي و يا به صورت حروف ناخوانا است، ضروري است از روز سه شنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر شخصاَ به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره 2 مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشكل برطرف شود.
نحوه اعلام علاقمندی به رشته های متمرکز سایر موسسات آموزش عالی
5 ـ دفترچه راهنماي شركت در آزمون در قسمت «دسترسي سريع» با عنوان «دريافت فايل» از سايت اين سازمان قابل دريافت است. ضمناً رشتههاي داراي شرايط خاص كه به روش متمركز دانشجو مي پذيرند نيز به طور جداگانه از روز يكشنبه اول تیرماه بر روي سايت سازمان قرار داده ميشود. تا داوطلبان اينگونه رشتهها، در صورت واجد شرايط بودن و علاقمند بودن براساس ضوابط مربوط حداكثر تا 10 تیرماه نسبت به انتخاب رشته محلهاي گروه آزمايشي مربوط كه گزينش آنها به روش متمركز و يا شرايط خاص صورت ميگيرد اقدام و در فرم مربوط مشخص کنند.
6 ـ آن دسته از داوطلباني كه در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غيرانتفاعي و دانشگاه پيام نور نشده اند، با پرداخت مبلغ 58000 (پنجاه و هشت هزار) ريال بصورت الكترونيكي به وسيله كارتهاي عضو شبكه بانكي شتاب از طريق سايت سازمان سنجش و در قسمت ويرايش اطلاعات نسبت به علامتگذاري بند فوق از تاريخ اول تا هفتم تیرماه اقدام کنند.
7- داوطلبان علاقهمند به رشته هاي تحصيلي داراي شرايط خاص آزمون سراسري باید براساس اطلاعيهاي كه در اين خصوص در سايت اين سازمان و همچنين هفته نامه پيك سنجش مورخ 2 تیر درج می شود از تاریخ اول تا دهم تیر به صورت اينترنتي علاقهمندي خود را اعلام کند.
8- به اطلاع داوطلبان علاقه مند به رشته هاي تحصيلي مورد نياز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه هاي تربيت دبير شهيد رجايي و پرديسهاي دانشگاه فرهنگيان ميرساند به محض وصول اطلاعات لازم درخصوص پذيرش در رشتههاي اين دانشگاهها اطلاعرساني لازم از سوي اين سازمان بعمل خواهد آمد. بديهي در صورت تعيين تكليف قطعي درخصوص پذيرش در اين دانشگاهها دريافت علاقمندي از داوطلبان در مرحله انتخاب رشته صورت خواهد گرفت.
9- آن دسته از داوطلبان علاقهمند به انتخاب رشتههاي تحصيلي مراكز و واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش در آنها براساس آزمون صورت ميپذيرد، باید ضمن شركت در آزمون، پس از اعلام نتيجه اوليه آزمون سراسري و دريافت كارنامه براي انتخاب رشته به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مراجعه کنند.