کد خبر: ۲۴۸۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳

وزارت خارجه آلمان: از ایفای نقش ایران در حل بحران‌ها استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به جایگاه ایران در منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیر گذار گفت:از نقش آفرینی ایران برای حل بحران های منطقه ای با همکاری دیگر کشورها استقبال می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مارتین شفر،این سخنان را روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران درپاسخ به سوالی درخصوص انتشار اخباری مبنی بر همکاری احتمالی ایران و آمریکا در مقابله با بحران عراق و حمله گروه تکفیری داعش عنوان کرد.

شفر با بیان اینکه آلمان همیشه رابطه پایداری با ایران داشته است حتی در زمانی هایی که شرایط بسیار سخت بود،گفت:در سفر اخیر مدیر کل سیاسی وزارت خارجه به تهران هرچند محور گفت و گوهای لوکاس با مقام های ایرانی برنامه هسته ای بود اما مسائل مربوط به وضعیت منطقه نیز در این گفت و گو ها مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به سوالی درخصوص علاقه مندی واشنگتن به همکاری با تهران درمورد حل و فصل بحران های منطقه از جمله مقابله با تروریست ها در عراق،گفت:اگر ایران برای وارد شدن در گفت و گوی سازنده با آمریکا جدی باشد دولت آلمان از آن استقبال می کند.

شفر با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین،افزود: قابلیت های مصالحه با ایران در مذاکرات هسته ای شاخصه مهمی برای آمادگی ایران است تا در مسائل دیگر نیز وارد گفت و گوی جدی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تاکید کرد:یک نکته واضح است و آن این که رسیدن به هرگونه راه حل مسالمت آمیز برای جلوگیری از مناقشاتی که در خاورمیانه با آن مواجه هستیم تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که بازیگران مهم منطقه که ایران نیز جزوی از آنها است،نقشی سازنده ایفا کنند.

شفر در عین حال تاکید کرد که برای این منظور همه طرف ها از جمله ایران باید به صورت عملی وارد میدان شده و نقش سازنده خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در مرحله حساسی از مذاکرات هسته ای قرار داریم و مذاکرات دو جانبه ای که بین ایران و دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 از جمله آمریکا طی روزهای گذشته انجام شده بخشی از روند مذاکراتی است که ما را به رسیدن به توافق جامع نزدیک کند.

 به گزارش ایرنا، شفر اظهار کرد: تاکنون مذاکرات دو جانبه فقط به موضوع برنامه هسته ای ایران محدود بوده است اما اگر تهران یک کوشش جدی نشان دهد تا نقشی سازنده در راه حل مناقشات ایفا کند، این مسئله می تواند در مذاکرات دو و چند جانبه مطرح شود که دولت آلمان از آن استقبال می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین