کد خبر: ۲۴۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
بازتاب‌های نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در برزیل؛

«علیرضا حقیقی» دروازه‌بانی که پس از بازی، سوپر‌استار هالیوودی شد

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان ایران که شب سختی را در برزیل برابر نیجریه گذرانده بود مرد شماره یک توئیت‌هایی بود که او را با ستاره‌های هالیوودی مقایسه می‌‎کردند. محبوبیت عجیب حقیقی در میان کاربران خارجی توئیتر و فیس‌بوک حتی او را به یکی از خبرهای یاهوی امروز هم بدل کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایران در دهمین بازی خود در تاریخ جام‌های جهانی توانست برای نخستین بار دروازه خود را بسته نگه دارد و به یاری همین کلین شیت یک امتیاز کسب کند. هرچند بازی تیم ملی ایران با موقعیت‌‌های جذابی برای تیم ملی همراه نبود و بیشتر روی تاکتیک‌های دفاعی تمرکز داشت، از آنجا که با یک استراتژی منطقی توانست برای اولین بار ایران را تا پایان مرحله گروهی در جام نگه دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «تابناک»، نخستین بازی تیم ملی ایران واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی برانگیخت؛ از اعتراضات گسترده به صدا و سیما که تمام وقت در نود دقیقه بازی با زیرنویس‌های تبلیغاتی روی اعصاب مردم رفت تا واکنش‌های جهانی به تیپ و قیافه بازیکنان تیم ملی که گویا بعد از اولین بازی تیم ملی حسابی محبوبیت پیدا کرده‌اند.

ساعتی از بازی ایران نگذشته بود که صفحه رسمی توئیتر رئیس جمهور ایران، تصویری از حسن روحانی منتشر کرد که در منزل خود مشغول دیدن بازی ایران و نیجریه است. دکتر روحانی در این صفح،ه این تساوی را به بازیکنان تیم ملی تبریک گفته و نوشته است: به بازیکنان مان افتخار می‌کنم که توانستند اولین امتیاز را در جام جهانی کسب کنند. امیدوارم این اولین امتیاز از چند امتیازی باشد که آنها در این مسابقات به دست خواهند آورد.

حساب توئیتر KHameni.ir منتسب به دفتر رهبری هم شب گذشته حسابی حال و هوای فوتبالی به خود گرفته بود. «اما همینطور که نشسته بودم ناگهان با گل آقای استیلی مواجه شدیم! دیگر خواب از سرم رفت و نشستم تا آخر بازی را تماشا کردم!» یکی از چندین و چند توئیت این حساب کاربری در شب بازی ایران و نیجریه است.

آغاز دور پنجم مذاکرات هسته‌ای وین هم در روز مسابقه بازی ایران و نیجریه از قبل این نوید را به ما می‌داد که تصاویر جالبی از تماشای مسابقه حین مذاکرات منتشر شود. چه اینکه در دور قبلی مذاکرات، دکتر ظریف با پیمودن یک مسافت طولانی، خود را از وین به محل برگزاری اردو‌ تیم ملی رساند تا در اردو‌ تیم ملی حاضر شود. دکتر ظریف شب گذشته در کنار تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به دیدن بازی ایران و نیجریه نشست که تصاویر آن بازتاب گسترده رسانه‌ای در فضای مجازی داشت.

اما برای کاربران ایرانی، فضای مجازی حاشیه‌های بازی جذابیت بیشتری داشت؛ تصاویری که در قاب تلویزیون جایی نداشت در فضای مجازی دست به دست می‌گشت. از هم‌وطنانی که با نماد یوز ایرانی و با صورت‌هایی رنگ کرده، بازی نگاه می‌کردند تا یک تماشاگر بامزه که «چلوکباب ایرانی» را به عنوان نماد ایران روی کاغذی نوشته ‌و رو به دوربین‌ها گرفته بود.

اما هرچه تصاویر تماشاگران ایرانی حاضر در برزیل برای کاربران ایرانی فضای مجازی جذابیت داشت، تیپ و قیافه بازیکنان ایرانی مورد توجه کاربران خارجی این شبکه‌ها قرار گرفت. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان ایران که شب سختی را در برزیل برابر نیجریه گذرانده بود مرد شماره یک توئیت‌هایی بود که او را با ستاره‌های هالیوودی مقایسه می‌‎کردند. محبوبیت عجیب حقیقی در میان کاربران خارجی توئیتر و فیس‌بوک حتی او را به یکی از خبرهای یاهوی امروز هم بدل کرد. کافی است، هشتگ Haghighi یا  Iranian goalkeeper را جستجو کنید تا با نتیجه جالبی روبه‌رو شوید. حتی برخی از کاربران توئیتر عکس یا تصویر نمایه خود را به حقیقی تغییر داده‌اند.

اما نخستین تساوی جام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی هم داشت. دیلی میل و ایندیپندنت نوشتند ‌نحسی سیزده بازی ایران و نیجریه را گرفت تا این بازی تنها بازی جام باشد که گلی نداشته است.

AS  اسپانیا که این روزها از شکست تحقیر‌آمیز تیم کشورش در نخستین بازی برابر هلند زخم خورده است با مقایسه خطایی که دیشب روی حقیقی صورت گرفت و داوران را تشخیص داد و صحنه مشابهی در بازی اسپانیا با هلند که منجر به گل هلند شد از داوری در جام انتقاد کرد.

روزنامه آ. اس اسپانیا با مقایسه این دو صحنه اعلام کرد داور مسابقه خطایی را روی حقیقی تشخیص داد که چند روز قبل روی کاسیاس به وضوح دیده شد و داور مسابقه آن صحنه را گل تشخیص داد، در حالی که در بازی ایران و نیجریه، این صحنه گل تشخیص داده نشد. در هر دو صحنه مهاجمان حریف با آرنج به دست دروازه‌بان زدند.

اما در حالی که رسانه‌‌های عربی، نخستین امتیاز کسب شده تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی را حاصل «ضعیف‌ترین» بازی جام جهانی دانستند، گری لینه‌کر و ریو فردیناندف کارشناسان شبکه‌های‌‌ ورزشی از کارلوس کی‌روش و تیمش تمجید کردند. ریو فردیناند که یکی از کارشناسان اختصاصی بی‌بی‌سی برای جام جهانی 2014 است، پس از پایان این دیدار گفت: کارلوس کی‌روش توانست از تیم ایران، تیم قدرتمندی بسازد و همه جزئیات بازی را به دقت ‌بررسی کرده بود. به جرأت می‌توانم بگویم کی‌روش برای هر دقیقه از بازی برنامه داشته است. کی‌روش مربی بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته، توانسته تیم ملی ایران را دچار تحول کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین