آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، «عباس ترابیان» در باره اینکه آیا این تبلیغات با کمیته بازاریابی هماهنگ شده است، افزود: متاسفانه این روزها که مردم فوتبال دوست در شوق و شعف پیگیری مسابقات جام جهانی 2014 برزیل هستند، تعدادی از تولید کنندگان بدون مجوز فدراسیون فوتبال از برندهای متعلق به فوتبال ملی استفاده غیرقانونی می کنند.
وی اظهار کرد: این شرکت ها نه تنها در بزرگراه ها تابلوهای خود را با بهره برداری از برندهای جام جهانی تبلیغ کرده، بلکه با سوء استفاده از احساسات بی شائبه مردم، خود و کالای موردنظر را بدون پرداخت حقوق حقه فوتبال ملی با استفاده از فضای موجود در فوتبال مطرح می کنند.
ترابیان ادامه داد: متاسفانه به رغم نامه های متعدد به سازمان صدا و سیما برای همکاری و جلوگیری از این سوء استفاده ها، شبکه های مختلف صدا و سیما به خصوص شبکه سوم سیما برای سودجویی از فضای جام جهانی فوتبال کمال همکاری را با این شرکت های متخلف می کنند.
وی گفت: همراه اول، بانک پاسارگاد، گلرنگ و اویلا از فدراسیون فوتبال در این زمینه مجوز گرفته اند.
ترابیان ادامه داد: سامسونگ، مجتمع فرآورده های لبنی و بستی میهن، کیش چیس، صنایع غذایی به آرا (چاکلز)، دینا (دفتر تهران)، مادیران، تلویزیون TCL، ارتباط تامین شمس نوی (رایتل)، بانک کشاورزی، پارک ارم، گلستان، شهر فرش، قلم چی، اخوان، روغن موتور کاسپین، برنج میزبان، بانک پارسیان، بانک سرمایه، شیرآلات راسان، ایرانسل و کاچیران از شرکت هایی هستند که به دلیل تبلیغات بدون مجوز تحت پیگرد قانونی فدراسیون قرار خواهند گرفت.
سوء استفاده و فریب مردم از طریق رسانه ملی
در شرایطی که یک هفته از آغاز مسابقه های جام جهانی 2014 فوتبال در برزیل گذشته است و شرکت های یاد شده به خاطر سودجویی های خود با پیش کشیدن مساله حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، از مدت ها پیش اقدام به تبلیغ کالاهای خود در صدا و سیما کرده اند، حالا مدیر اجرایی کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال به صرافت افتاده و می گوید این شرکت ها به خاطر سوء استفاده از نام تیم ملی فوتبال ایران برای فروش بیشتر کالاهای خود و فریب دادن مردم حتما تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت!
در هفته های اخیر، مساله سوء استفاده شرکت ها، موسسات و کارخانجاتی همچون سامسونگ، مجتمع فرآورده های لبنی و بستی میهن، کیش چیس، صنایع غذایی به آرا (چاکلز)، پارک ارم، گلستان، شهر فرش، قلم چی، اخوان، روغن موتور کاسپین، برنج میزبان و بانک های کشاورزی، پارسیان، سرمایه و ... برای سودجویی و فروش بیشتر محصولات خود در آستانه شرکت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه های جام جهانی فوتبال مثل روز برای همه مردم روشن بود اما نکته اساسی اینجاست چرا شرکت ها، موسسات، کارخانجات و بانک ها در مواقع و شرایطی همچون برگزاری مسابقه های جام جهانی فوتبال، بازی های المپیک و غیره باید از قبل ورزش و تیم های ملی کشورمان و فریب دادن مردم برای خود بهره برداری اقتصادی و منفعت طلبی کنند؟
سوال اینجاست، این قبیل شرکت ها، موسسات و کارخانجات سوء استفاده کننده از نام تیم ملی فوتبال کشورمان و نیز آن دسته از شرکت ها و برندهایی که به اصطلاح از فدراسیون فوتبال مجوز تبلیغ کردن برای کالاهای خود گرفته اند که صدالبته آنها هم فرقی با 22 شرکتی که می خواهند مثلا تحت پیگرد فدراسیون فوتبال قرار بگیرند، ندارند، چه ارتباطی با موضوع تیم ملی فوتبال ایران و جام جهانی فوتبال دارند؟