کد خبر: ۲۴۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

ˈعبدالله عبداللهˈ خواستارتوقف شمارش آراءانتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

ˈعبدالله عبداللهˈ نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روزچهارشنبه با اعلام تعلیق همکاری اش با هیاتهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور از آنها خواست تا شمارش آراء را به دلیل تقلب گسترده متوقف کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: روند شمارش آراء باید بی درنگ متوقف شود و درصورتی که ادامه یابد، هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

ˈعبدالله عبداللهˈ، رقیب خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ˈاشرف غنی احمدزیˈ را متهم کرده که با یک میلیون رای تقلبی از وی جلو افتاده است.

عبدالله تاکید کرده که بیشتر این آرا مربوط به بخشهای نا امن افغانستان است، جایی که به گفته وی حضور مردم در روز انتخابات در آن مناطق بسیار کمرنگ بود.

عبدالله همچنین میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات را کمتر از دور اول اعلام کرده است.

عبدالله عبدالله که روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در کابل سخن می گفت، افزود: تا زمانی که کمیسیون انتخابات به خواسته های ما جواب مثبت نداده است ما رابطه خود را با این کمیسیون به تعلیق در می آوریم.

وی افزود: ما به تمام ناظران خود دستور دادیم که از همین لحظه دفاتر کمیسیون انتخابات را در سراسر افغانستان ترک کرده و به دفاتر تیم اصلاحات و همگرایی برگردند.

وی از کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان انتقاد کرد که انتخابات را براساس قانون برگزار نکرد بطوریکه تقلب گسترده در مناطق مختلف این کشور به ویژه مناطق ناآرام صورت گرفته و صندوقهای آن با آراء تقبلی پر شده است.

عبدالله از حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان نیز به خاطر اینکه بیطرفی خود را حفظ نکرده و تمام ارگانهای دولتی را به پشتیبانی از تیم رقیب وی بسیج کرده است، انتقاد کرد.

عبدالله عبدالله گفت: هنوز هم ناظرین ما در برخی از مناطق در زندان هستند و تعدادی از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برخی از آنها نیز کشته شدند.

وی کمیسیون انتخابات را متهم کرد که در دور اول پنج هزار نفر از کارمندان کمیسیون را به جرم تقلب برکنار کرد و در جای آن افراد تیم رقیب وی را جایگزین کرده است.

عبدالله تاکید کرد: ما نمی خواستیم به این مرحله برسیم اما عملکردهای بیشرمانه و سازمان یافته ما را مجبور به این اقدام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین