کد خبر: ۲۴۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

استراليا به پناهجويان براي بازگشت به کشورشان 10 هزار دلار پرداخت مي کند

دولت استرالیا به پناه جویان ایرانی و سودانی برای بازگشت داوطلبانه به کشورهایشان هفت هزار دلار ، به اتباع افغان چهار هزار دلار و به پناهجویان پاکستانی ، نپالی و میانماری سه هزار 300 دلار پرداخت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش منتشر شده در روز شنبه حاکی است دولت استرالیا اعلام کرده است به هر یک از پناه جویان مستقر در اردوگاه های این کشور در جزایر اقیانوس آرام در صورت بازگشت داوطلبانه به کشورهایشان 10 هزار دلار استرالیا - معادل نه هزار و 400 دلار آمریکا - پرداخت می کند. انتشار این خبر سبب افزایش خشم گروه های حامی پناه جویان در استرالیا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه رسانه ای فیرفاکس مدیا اعلام کرد دولت استرالیا وعده داده است افرادی که از مراکز بازداشت در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو و جزیره نائورو در اقیانوس آرام به صورت داوطلبانه به لبنان بازگردند بیشترین رقم - 10 هزار دلار - را دریافت خواهند کرد.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد دولت استرالیا به پناه جویان ایرانی و سودانی برای بازگشت داوطلبانه به کشورهایشان هفت هزار دلار ، به اتباع افغان چهار هزار دلار و به پناهجویان پاکستانی ، نپالی و میانماری سه هزار 300 دلار پرداخت می کند.

سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد در دوره قبلی حزب کارگر - که تا ماه سپتامبر گذشته در این کشور بر سر قدرت بود - این رقم بسیار پایین تر و از هزار و 500 دلار تا دو هزار دلار بود.

اسکات موریسون وزیر مهاجرت انتشار اخبار جدید را در این باره تأیید نکرده است اما سخنگوی دولت استرالیا اعلام کرد:« بسته های بازگشت مطابق با شرایط هر یک از پرونده هاست. »

او همچنین گفت:« روند بازگشت داوطلبانه پناه جویان با همکاری مستقیم با سازمان بین المللی مهاجرت در حال اجراست این سیاستی استاندارد است که بیش از 10 است که در حال انجام است.»
ریچارد مالس سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا اعلام کرد دولت باید از این موضوع اطمینان حاصل کند که درخواست های پناه جویان به شیوه ای مناسب مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی اعلام کرد:« زمانی که اسکات موریسون با این موضوع مخالفت کرد، در واقع با سیاست های حزب کارگر مخالفت کرد و در حال حاضر مبالغی را پیشنهاد داده است که سه برابر ارقام قبلی است.»

استرالیا در سال های اخیر سیاست های خود را در قبال پناهجویان تشدید کرده است و در حال حاضر از اعطای پناهندگی به افرادی که از طریق قایق وارد آبهای این کشور می شوند، خودداری می کند . این پناهجویان در اردوگاه های بازداشت در مانائوس و نائورو نگهداری می شوند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از سیدنی، از زمان اجرای این سیاست، پناهجویان بیشتری تصمیم به بازگشت داوطلبانه به کشورهایشان گرفته اند . این در حالی است که شمار افرادی که تلاش می کنند از طریق قایق خود را به خاک استرالیا برسانند به شدت کاهش یافته است.

سخنگوی موریسون اعلام کرد از زمان به قدرت رسیدن تونی ابوت در استرالیا در ماه سپتامبر، 283 نفر داوطلبانه به کشورهایشان بازگشتند.

حامیان پناهجویان از ایده پرداخت پول به پناهجویان انتقاد می کنند و می گویند این افراد در صورت بازگشت به کشورهایشان با خطر محاکمه شدن رو به رو خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین