کد خبر: ۲۴۹۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

سرطان سینه و پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در هرمزگان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سمپوزیوم آموزشی تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران گفت: در بیماری‌های سرطانی ژنتیک نقش عمده‌ای را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر عبدالعظیم نجاتی‌زاده با بیان این که الگوهای بیماری در ایران در حال تغییر است، گفت: منظور از تغییر این است که درگذشته بیماری‌های واگیر شایع‌تر بوده است که در حال حاضر با کنترل این بیماری‌ها شاهد کاهش آنها هستیم اما در حال حاضر نوع بیماری‌ها به سمت بیماری‌های مزمن حرکت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به بیماری‌های ژنتیکی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، نجاتی‌زاده در همایش تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران در سالن ابن‌سینا مجتمع آموزشی فارابی افزود: بروز سرطان در هر منطقه از کشور متفاوت است به طوری که سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان از جمله سرطان‌های شایع در ایران است.

وی سیاستگذاری در جهت تشخیص و پیشگیری از بروز سرطان را یکی از برنامه‌های حوزه علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی عنوان و اظهار کرد: بین 50 تا 70 درصد سرطان‌ها با توجه به نوع آنها قابل درمان است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان تصریح کرد: تشخیص به موقع سرطان نقش مهمی در مرحله درمان آن دارد، به طوری که با توجه به مراقبت‌هایی فراوان در دوران زایمان و در حین بارداری، نوزادانی که دارای زمینه ژنتیکی بیماری را دارند مشخص می‌شود.

دبیر علمی سمپوزیوم آموزشی تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران با اشاره به آمار بیماران سرطانی در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار 392 نفردر استان هرمزگان دارای بیماری سرطان در انواع مختلف هستند که سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان و سرطان پروستات در بین مردان استان هرمزگان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین